Senaste nytt › Forums › Övriga › Andra brädsporter › is-sasongen borjar snart!
-
Feg!
-Ja det bredare är det bakre!
-vinkeln under är ett måste tyvärr! hålle inte utan.
– stag!! fundrar på att köra utan stag, men det kan väl vara bra att ha om man kör ner i en spricka eller dyl. sparar på tracksen.. 2st är onödigt. tycker jag.
-
tja det ser ´ju hel läckert ut menjag har lite frågor. jag har seglat lite isjackt förut och då e det väldigt vicktigt att alt ska fläxa så att stötar i isen kan tas upp på ett bra sätt så jag unbdrar fall det finns någon typ av stötdämpare enner det kanske inte e någeproblem??? kan man inte sätta straps på braädan ??? tror ni att man kan ha en kite i stället för windsurf segel
livet e kort ha så kul som möjligt
Henrik
-
har någonn provat att modda den med hjul på sommaren om man har ricktigt stora hjul och stort segel borde man ju kuna åka även på lite ojämnare underlag
Livet e kort ha så kul som möjligt
Henrik -
jo men då kan man ju hitta en backe att köra i och då behövs kanske inte lika mycket vind
eller tidigt på vår kanten då man som nybörjare tycker att det e kalt att börja badahur e det att modda den med någe skidliknande där jag bor på vinter halv året e det en bit till en stor fin skö så omm man kunde sköra direckt på snö och lite minder ytor så voe det as bal dra ned till fotbollsplanen och surfa lite
-
Självklart!
det kan bli en riktig multibräda!Jag har 10mm bult till “med” infästningen på isbrädan. och det borde gå att konventera med skidor eller hjul.
-
Hallå alla!
Inte för att jag vet så mycket men det låter som om “feg” bara “fegar” ur!
Jag testade själv att göra brädor, först en i trä (inte medar o truckar dock) utan slipning o det sög.
Nu har jag däremot en bra konstruktion. Har slipat två par gamla långfärdsgrillor och skruvat fast vinkeljärn (borrat hål mm). I det vertikala hålet på vinkeljärnet så stoppar man in en bult i den gängade förlängaren som jag köpte av en smed i sthlm för 200!
Sprang till Bygg-Ole o köpte massa (inte låsbara) muttrar o bultar mm o en spånskiva för 60 spänn!
(som sviktade en del…)Summa sumarum, det va så jäkla ballt!!!
Satte min första duck gipp i söndags o 360 e så jäkla skön! Jobbar på attt släppa främra handen och vinka till kameran (som tyvärr inte vill stå ute o frysa i kylan…)Nackdel att amn behöver ett reservlager mutter eftersom jag inte hade pengarna för bättre. (o lite andra modifieringar som tex när spånskivan inte kändes lika stabil längre )
Ska tjata på mina polare så de kan fota lite!
kostade ca 400 :- +välgörenhet i form av gamla skridskor…
de é bare å åk!
Logga in för att svara.