Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Is snösurf.. Har ngn testat detta?

• stewen

Medlem
    30 januari, 2009 vid 07:30
    Olav;527994 wrote:
    Skis 240cm speedskiis and in tsentral jumpski(end cutted)
    (Ja tala inte swenska, please po engelska)

Do you have any movie clips from some action with this creation?

• mang-e

Medlem
    30 januari, 2009 vid 07:38

Great..thanks a lot Olav!

Now it´s time to think like McGywer and begin “snickering”:wink:

(Some action movie clips would be great)

• jps

Medlem
    1 februari, 2009 vid 11:07

Om ni är ute där det blåser någonstans i Sverige idag (eller igår) så glöm inte att posta era tider på http://www.gps-icesailing.com/.

Det verkar vara någon sorts tävling som pågår denna helg:

31 January by Roger:

“1. NeilPryde DWR for Icesleds
    This weekend we have a special Day World Ranking sponsored by NeilPryde. It is for the fastest Icesled over this weekend.
    Jeffrey Brown will be on the Ice this weekend in the States and some Dutchies go to the Steinhuder lake in Germany. Will be interesting to see who will be the fastest!”

Eftersom det står fastest icesled så tolkar jag det som att soppslevar och Kitewings (och bellor, DN etc) går bort då dessa inte räknas som tillhörande klassen icesled.

• kinetic

Medlem
    1 februari, 2009 vid 11:55

JPS: De e ju vakuum idag…Men det ser lite ljusare ut till nästa helg:-), kommer köra på Ulnasjön då det finns större ytor där en på Drevviken, vilket lär behövas för att kunna få en bra topspeed och samtidigt kunna stanna någorlunda säkert…

• marden

Medlem
    1 februari, 2009 vid 14:18

jag har ju tappat på världslistan, så nått måste göras:)

• Knatte

Gäst
    1 februari, 2009 vid 15:51

Vad bygger du här?? Är det någon nya isjakt /isabella eller så?? Ser att din snabba röda speedhjälm är intakt och på plats fortfarande….:tongue:

• jps

Medlem
    15 februari, 2009 vid 18:20

Ingen riktig vind i helgen men tillräckligt för att:

– Testa nya soppsleven igår. Fiiina grejor.

– Testa nya vslipade fenan till snowboarden. Ännu bättre :). Enormt mycket enklare än att försöka kanta en plan fena (långfärdsskridsko) Isen var helt OK också (Hägerstenshamnen) förutom alla hål som fiskarna envisas med att borra. Kan de inte besinna sig lite???

Ev blev fenan lite för vass. Kanske bättre det än för slö i alla fall.

Lite mer vind nu bara…

• stefanlindmark

Medlem
    15 februari, 2009 vid 18:30

@JPS 530522 wrote:

förutom alla hål som fiskarna envisas med att borra. Kan de inte besinna sig lite???

Ja, det här har jag också observerat. Om ett pimpelhål fortfarande är öppet sedan igår, varför måste det borras ett nytt hål 3 meter därifrån? Det är ju inte som i Pettson och Findus, att fiskarna ligger infrusna på ett och samma ställe hela vintern…

Eller? 😮

511439_600_450.jpg

[IMG]http://ciklid.org/forum/attachment.php?attachmentid=18438&stc=1&d=1231428953[/IMG]

pic_46088.jpg

mer “överraskande”:

160_12281404FotostationRav_under_is_2.jpg

• svenne

Medlem
    15 februari, 2009 vid 21:29

:shocked: En kattjävel!!!

• staffomania

Medlem
    15 februari, 2009 vid 21:55
    Svenne;530557 wrote:
    :shocked: En kattjävel!!!

Snarare en räv va.

• kinetic

Medlem
    17 februari, 2009 vid 22:53

Hoppas på liiite vind i helgen….Har för övrigt fått hem en liten bild på en ny design på “isbrädan”, riktigt snygg:grin: . I princip kan man välja sin egen design som man vill om man skickar en lämplig bild/fil som jag förstått det hela…

• danneman

Medlem
    16 mars, 2009 vid 22:11

ÄNLIGEN HAR JAG HITTAT NÅTT ENKELT OCH BILIIGT!
    vet dock inte om det funkar för det är dåligt med isar i Götet.:smirk:
    medarna finns på biltema 58:- skate hade man ju redan!

• jps

Medlem
    16 mars, 2009 vid 22:36

Vad är de för medar? Hittar inte på Biltemas hemsida. Kan du skicka en URL? Jag vill också ha 🙂

• petter_f

Medlem
    16 mars, 2009 vid 23:04

Excellent.

I saw something on Youtube that used a normal skatey with small blades like that. I’ll try to fish up some links.

• marden

Medlem
    28 mars, 2009 vid 08:44

@kinetic 530931 wrote:

Hoppas på liiite vind i helgen….Har för övrigt fått hem en liten bild på en ny design på “isbrädan”, riktigt snygg:grin: . I princip kan man välja sin egen design som man vill om man skickar en lämplig bild/fil som jag förstått det hela…

vare ingen ute igår me nån pirate bräda?
    bättre före o vind går väl inte att uppbringa
    tyvärr måste jag ha blankis o sådan fanns inte så vinden i går gick till spillo

Sida 16 av 17

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Is snösurf.. Har ngn testat detta?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.