• kinetic

Medlem
    24 december, 2007 vid 22:40

Ja det är faktiskt kul med is-surfing…Testade för första gången min Pirate-bräda i princip ingen vind…Hoppas på mer vind o fina isar framöver, finns goda utsikter att sätta hastighetsrekord:-)

• simpa

Medlem
    25 december, 2007 vid 00:10

Så fort vinden tillåter blir det ut på den fina isen och köra. Det har fryst på och inte snöat på länge (perfekt is!!).

• surfen

Medlem
    25 december, 2007 vid 07:22

Då får vi lägga in en bild från Uppsala den 22/12 också så ni ser hur fin isen är här! Stellan bakom kameran, Surfen på hal is…..

• poppo

Medlem
    26 december, 2007 vid 13:44

Shit surfen, det ser ju nästan ut som du ger dig på nåt freestyle-aktigt och därmed nästan rättfärdigar den här tråden under “Freestyle/Våg”!

Sedan julafton skulle man behövt bräda anpassad för vatten just där du seglar (som du säkert redan vet). Jag var ut på skridskor en tur på julafton med brorsan. Synd att man missade de där fina dagarna innan jul…

Jag börjar fundera på att skaffa en kitewing som lirar med både skridskor vid fin is och skidor när snön ligger.

• sebbe87

Medlem
    26 december, 2007 vid 13:50

Det är mycket fina isar uppe i fagersta och runt omkring, få bara se till så att det blåser!

• surfen

Medlem
    26 december, 2007 vid 14:05

@poppo 435427 wrote:

Shit surfen, det ser ju nästan ut som du ger dig på nåt freestyle-aktigt och därmed nästan rättfärdigar den här tråden under “Freestyle/Våg”!

Sedan julafton skulle man behövt bräda anpassad för vatten just där du seglar (som du säkert redan vet). Jag var ut på skridskor en tur på julafton med brorsan. Synd att man missade de där fina dagarna innan jul…

Jag börjar fundera på att skaffa en kitewing som lirar med både skridskor vid fin is och skidor när snön ligger.

Än är det fart i silverryggen, ska föresten ut i morgon och på fredag och surfa just där jag är med isbrädan, det är öppet nu och massor av vind lovas framförallt på fredag. Så har vi tur så får man avsuta 2007 med lite surfning också. Jag och Daniel är på G…..
    Kitewing verkar helt rätt, sneglade på en sån för 3år sen ungefär…

• msjufyra

Medlem
    26 december, 2007 vid 14:14

Is är underskattat… oanade möjligheter…

• sebbe87

Medlem
    18 maj, 2008 vid 18:44

Var bara tvungen att uppdatera att man har landsurfat nu när det är så jäkla kallt i luften!

• lulea

Medlem
    19 maj, 2008 vid 22:04

Luleå i helgen…:santa: var är värmen?

• lulea

Medlem
    19 maj, 2008 vid 22:09

Skämt å sido, issurf är riktigt kul. Perfekt att träna manövrar särskilt för en rookie på vindsurf som jag:smile: . Hittade nån fler bild från i vintras.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.