Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Is-surfingfilm Uppsala
-
Is-surfingfilm Uppsala
Publicerad av poppo på 18 januari, 2009 vid 09:23Kurre har gjort en film med några Uppsalasurfare som inte kan hålla sig från surf fast isen ligger, filmat för en dryg vecka sen:
poppo svarade 15 år, 10 månader sedan 16 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Bra film
Den där sista brädan i filmen som gjorde 35 knop såg ju cool ut, vilken sort var det. -
Riktigt skön film, och va säkra alla är, kul och se!
En riktig ljuspunkt i januari mörkret./ Calle N
-
Håller med. Kul rulle och bra kört.
benke: Brädan är en Pirate Carving Iceboard (http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/21417/cat/12)
-
Härligt att se att det är flera som bygger. snart blir det säkert tävlingar i den här sporten också!
-
fan va kuuuuul det verkar, ska bygga mig en egen nästa år. Vad heter låten som börjar efter ca 6min?
-
Gött o se Jens! …men du har några knop kvar innan du matchar oss på Roxen 😉
//Douglas Linköping -
2fast4u: Jag kör en likadan bräda som Jens o det fanns några andra brädor ute idag med 4-medar, men dessa hängde inte med i fart, däremot var de mycket mer manöverbara på den blanka isen. Skulle vara kul att “speed-race:a” mot ett gäng från Roxen:-)
-
@kinetic 526180 wrote:
2fast4u: Jag kör en likadan bräda som Jens o det fanns några andra brädor ute idag med 4-medar, men dessa hängde inte med i fart, däremot var de mycket mer manöverbara på den blanka isen. Skulle vara kul att “speed-race:a” mot ett gäng från Roxen:-)
Ja de skulle va kul…lägga en slalombana och köra som svin 😉 ja tror ni är snabbare rakt fram men vi gippar fortare (vi med o ni utan skatetruckar)…så på en slalombana kan det bli riktigt spännande!!
-
Härlig film!
Här i Västerås ha vi haft en grymm dag på isen med bra tryck och det var nog rekord när det gäller antal segel på isen! Kul att det är fler och fler som skaffar/bygger diverse farkoster.Men jag blir nästa nervös när jag ser er köra utan hjäm, en polare drog i isen för några år sedan så han fick hjärnskakning.
Mvh Stefan
-
2fast4u: Jag försökte gippa idag men det är svårt…Att slå runt seglet “den vanliga vägen” blir kämpigt då man får trycka runt möget, o det tar emot bra pga fartvinden…Lösningen är väl att duckgippa:-), får väl försöka lära mig det…Stagvända däremot går bra…Så ett rent slalom-race vinner “ni med truckar” e min gissning, iaf på blankis…Om det är snö på isen då blir det nog betydligt jämnare…
-
Äntligen en bra issurffilm vi skulle spelat in lite film i Gbg idag men vädret har vart kasst, sen att vi hade en rejäl bakfylla hjälpte inte direkt.
-
surfen;526177 wrote:Rolling Stones/Paint It Black
tackar och bockar
-
Knatte
Gäst19 januari, 2009 vid 11:24@DanneMan 526251 wrote:
Äntligen en bra issurffilm vi skulle spelat in lite film i Gbg idag men vädret har vart kasst, sen att vi hade en rejäl bakfylla hjälpte inte direkt.
Var hade ni tänkt att filma då?? Finns väl inte så många åkbara isar, som har bra/stadig vind väl :confused2:
Logga in för att svara.