• imported_macts

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 07:58

Japp, enligt Daniel så åker dom flesta dit idag.

Såg även att Micke Öhlund var anmäld! Ska bli spännande att följa hur det går för pågarna!

• p-malmkvist

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 08:12

Jepp!!

Skulle vara grymt kul om någon svensk kunde pressa sig högt i resultatlistan..

Nästa år Mac får du cleara tidigare med frun angående Karpathos speedvecka för då tänkte jag åka ner..:wink:

• tobhed

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 08:13

Jag pratade med Micke i förrgår, inte säkert att han kommer att kunna åka dit – vi får se om han dyker upp i resultatlistan.

F.ö kan ni följa tävlingen på http://www.speedworldcup.com/

• imported_macts

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 08:28

@P Malmkvist 492711 wrote:

Nästa år Mac får du cleara tidigare med frun angående Karpathos speedvecka för då tänkte jag åka ner..:wink:

Japp, det är en deal! Det var lite surt i år med Karpathos för först skulle tävlingen gå i juni och jag hade fixat allt. Ledighet, barnvakt, skulle åka 2 veckor, frugan med första veckan för att åka hem när tävlingen började….å sen ändrade dom datum för tävlingen….

Dock måste vi se till att åka till Öland först på nästa bra prognos…..

• p-malmkvist

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 08:40
    MacTS;492719 wrote:
    Japp, det är en deal! Det var lite surt i år med Karpathos för först skulle tävlingen gå i juni och jag hade fixat allt. Ledighet, barnvakt, skulle åka 2 veckor, frugan med första veckan för att åka hem när tävlingen började….å sen ändrade dom datum för tävlingen….

Dock måste vi se till att åka till Öland först på nästa bra prognos…..

Absolut blir det Öland på nästa bra prognos..Håller just nu på att fråga Holländarna vilka speedspot de har samt i vilka riktningar de funkar, verkar som The Brace är riktigt grymt strax innan och efter lågvatten vid syd-sydvästlig riktning.. Kan ju vara ett hett alternativ mellan sep-nov..

• tobhed

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 09:47

Pratade nyss med Micke Ö, han kommer inte att åka dit.

• carrera

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 13:22

Kul läsning 😉

21.08.08 16:18:53
    Extension ! Baldini jumped in fourth, Borgelind is leading at the moment ahead of Henriksen in this heat

• tobhed

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 14:38

Cool, ser ut som Daniel och Erik Larsson vann resp 4:e i bronze fleet och flyttas nu upp till Gold 🙂

• Knatte

Gäst
    21 augusti, 2008 vid 19:16

Dunken är väl snabbast hitills idag med 41.9 knop?? Kan det vara starbordbrädor som han seglar på idag??

• glader

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 19:21
    tobhed;492822 wrote:
    Cool, ser ut som Daniel och Erik Larsson vann resp 4:e i bronze fleet och flyttas nu upp till Gold 🙂

Yipeeeeeeeeeeeee! Så underbart kul! Lycka till nu i Gold!

• andersbq

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 19:26

Hur kan man segla i 39 knop i 10 m/s?

• hanko

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 19:29

@andersbq 492843 wrote:

Hur kan man segla i 39 knop i 10 m/s?

Ställer dito fråga Anders…! imponerande…förstås..!

• tobhed

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 19:56

Pratade med Daniel tidigare ikväll, kort resume:
    Alla utom Benke dök upp idag efter att tävlingen hade börjat. Benke seglade dock väldigt bra på morgonen och var tydligen snabbare än Finian vid nåt tillfälle, slutade visst 7-8 nåt totalt sett vilket är riktigt bra. Efter förmiddagspasset så delades man in i Gold & Bronze varav den sista gruppen fick köra ett heat på eftermiddagen. När Gbg-gänget anläde så var de därför placerade i Bronze och väl på plats med sina saker hade de 40 minuter på sig att packa upp, rigga etc innan deras start gick.
    Tydligen gick det bra för Daniel & Erik som kom etta resp femma, medans de båda Marcus hade en mindre lyckad dag. Imorgon fm kommer därför Daniel, Erik & Benke köra i gold. Enligt Daniel blåste det upp mot 15m/s fast det var väldigt byigt vilket gjorde det till rena lotteriet. De kör en bana som är 250meter så hastigheterna ni ser är en medehastighet de har haft efter att ha kört banan 2ggr, Dunken har således kört snabbt som blixten…. (och jag tror inte att han kör Starboard på speedtävlingen).
    Dagens sgelestorlek bland svenskarna var tydligen runt 6,7.

Detta är vad jag tror Daniel sa så om något är fel så får ni helt enkelt ha överssende 😉

• tobhed

Medlem
    21 augusti, 2008 vid 21:26
  • jester

Medlem
    22 augusti, 2008 vid 05:58

Snyggt jobbat av dom svenska! En elfte plats för Benke är ju ruggigt bra. Kul som f-n!

Och Tobhed: Silver fleet körde dom väl i? 😉

Sida 1 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.