Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › ISA Karpathos
-
men uppenbarligen måste i alla fal lBenke ha trillat ur gold och fått segla silver direkt efter? Det lär blåsa som faen så då blir det som vi sa innan att de mer rutinerade gossarna drar iväg i resultatlistan
japp, så är det nog… Och bara 30 min efter silver-rejset så skall nästa gold-rejs dra igång.. Benke lär känna detta i kroppen ikväll…
Frågan är om daniel o erik lyckades hålla sig kvar i gold, eller åkte ur och misslyckades avancera från silver…
Vill ha bättre info.nu!
-
Det är iallfall riktigt riktigt roligt att det verkar blåsa ordentligt, nu när det är så många av våra vänner som bemödas sig att åka dit.
Finns det förresten ingen sajt där man kan få se bilder eller film?
-
Kommer att finnas här http://www.speedworldcup.com/press-lounge/index.php men som bekant är de ju inte så snabba med sin uppdatering
-
Ah, nu kommer jag säkert få asmycket däng här… men det känns onekligen lite hårt när en idol som Bringdal sakta men säkert trillar ner i divisionerna… np – naish – challenger…
Och AB+ har ju i ärlighetens namn inte blivit någon större grej, kändes som om det verkligen kunde bli ett starkt nischmärke när det drog igång, men det har väl tappat rätt mycket?
Nåja – tebaks till ämnet. Kul som f-n att svenskarna står på där nere!
-
Synd att dom inte kör med samma live gps grej som på Fuerte. Det var riktigt coolt att se gubbarna på kartan.
-
*Dänger doktorn lite*
Har kört North Sails, och ärligt talat tycker jag att mina Challenger är något bättre. Bara ett par detaljlösningar som kunde varit lite bättre/smidigare. Seglet på bilden är ju en prototyp…
-
He, he! Fast jag tänker rätt mycket på den support han kan få som seglare. Challenger är ju ett rätt litet märke, trotsallt.
-
Tror snarare att vi skall vända på det. Utöver att märket har sitt loft i Europa, så tror jag att han kan få mycket större inflytande/credd på ett mindre märke.
Men jag är ju aningens partisk i detta.. 😀 Om nu någon missat det…
-
Samtidigt så hamnade han ju lite i skymundan hos NP i princip var han väl bara testare, på Naish hade mer att säga till om i designen men eftersom han inte syntes mer än på Maui speed series så blev hans avtryck i media så stort.
Att det blev Challenger beror nog mest på att han flyttar till Frankrike och då funkar det inte att jobba mot Maui. (Segeldesignern Dan Kesseler lämnade också Maui för Mainland och fick lämna Naish).
Det har ju pratats om PWA comeback, lansera Kona brädor osv. Men det har nog varit ryggen som satt stopp. Vi får hoppas att det lossnar denna gången…
-
Jo, det är klart han kan få större inflytande på ett mindre märke. Blir ju liksom så när man är en av få på en liten firma. Helst vill man ju se honom ha stort inflytande på ett stort loft… men det är nog kört. Skall bli kul att se vad han kan göra för Challenger, dock.
Rätt festligt, det här. Jag har blivit NP ambassadör mot Naish å Challenger maffian här på konfen, ha! (åsså en j-a massa ironi i den meningen, vänligen notera)
-
Knatte
Gäst22 augusti, 2008 vid 15:30Någon som vet var man hittar riktigt utförliga och uppdaterade resultat??
Live grejen på speed world cup är ju ett skämt ju.. Visst finns viss info, men bara toppåkarna och ingen annat. Någon karpatos hemsida?Eller om någon av svenskarna har kontakt med hemmaplan?? Vill ju veta hur det går för de svenske :cool2:
-
några bilder längst ner http://www.chris-schill.com/content/view/93/123/lang,en/ som inte säger mig mycket.
upp me resultat nu! -
Resultat här: http://www.speedworldcup.com/images/stories/documents/results/WSKarpathos2008Overall.pdf
Benke imponerar. Har varit lite upp o ner för dom övriga. Dom har ju lidit lite för att dom missade första heatet.
-
såg att benke körde för fanatic i dagens resultatlista igår va han väl osponsrad?går fort för vissa:)
speedworldcup.com http://www.audio-video-stream.de/emkarpathos/gallery/index.php hade ju tillomed lite bilder från dan men tyvärr inte på våra vikingar
varför har surfan me 38kn i top kommit efter övriga svenskar i varje heat?
mäts top(farten) som 2sec o tävlingen över 250m lr?
Logga in för att svara.