Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Isarna kilometertjocka, blir det någonsin surf 09
-
Isarna kilometertjocka, blir det någonsin surf 09
Publicerad av spray på 16 februari, 2009 vid 23:37Här uppe i daaaaaaalarna (utalat med dalmål) så har det snittat en -10grader i två månader nu. Isarna är kilometertjocka och i sin stillhet kan man inte låta bli att undra – blir det någonsin surf 09 ?
booman svarade 16 år sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
@Spray 530748 wrote:
Här uppe i daaaaaaalarna (utalat med dalmål) så har det snittat en -10grader i två månader nu. Isarna är kilometertjocka och i sin stillhet kan man inte låta bli att undra – blir det någonsin surf 09 ?
menar du verkligen att isarna blir kilometertjocka? för asså jag tror inte det.
-
Bra fråga! Känns som om det är långt till surf…:tongue:
Kör lite längdskidor under tiden, så man håller formen någorlunda i alla fall…
Kortvasan på fredag… -
Här uppe i Ume är det inte kul heller…. Med istappar i ögonvrån kan jag konstatera 12.8 minusjävlar. Har dock laddat upp med neoprenväst med huva, en ny, fräscht luktande rushguard, samt mitt första par Dakine Cold Water mits – och silvertejp till våtdräktens schweitzerost-liknande tillstånd. Jag är redo, bara isen släpper!
-
Som ny i Falun ( sen 2 år) så kan jag intyga att det blir verkligen kilometer tjocka isar. För tre dagar sedan var raggarna ute och körde trimmade volvo’s på isarna. Skulle vilja se det på vattnet utanför Gröna lund i sthlm.
Fördelen här uppe är att vi kan fördriva tiden i skidbacken/längdskidor, i sthlm fördrevs tiden på 7-eleven…
Ska snart ner till Runn och försöka påskynda isbryttningen. -
connes;531248 wrote:Ska snart ner till Runn och försöka påskynda isbryttningen.
Låter bra det!!!:smile:
Logga in för att svara.