Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isbräda frågor och en trailer

• oaxen

Medlem
    7 januari, 2009 vid 20:26

Framförhållning, blicken låååångt fram. Rejäla säkerhetsavstånd – eller stor tillit till övriga raketpiloter.

En, ej namngiven tungviktare, med stort självförtroende åkte ganska nära skridskofolkfesten på Roxen igår. Tänkte att den där lilla snövallen med lös pudersnö vid skridskobanan är det bara att bränna rakt igenom i 35 knop…
    Tjena mittbena! På is får man anstränga sig för att få kastfall, man kan väl säga att tungviktarens ansträngningar gav resultat.
    I 35 knop hinner man inte tänka så mycket.
    Det small till rätt rätt bra, he he.

Antingen släpper jag bara skothanden eller “motskotar”, d v s ställer seglet mot vinden ungefär som om jag skulle initiera en shaka.

• oaxen

Medlem
    7 januari, 2009 vid 20:30

@Boman 524385 wrote:

tittar man på linsurfs film så blir det oftast väldigt långa sega gippar …

Hälsningar Boman

Vill vi köra snäva gippar lättar vi bara på truckarna, det gör en enorm skillnad.

• oscar

Medlem
    8 januari, 2009 vid 12:24

De gippar som syns på filmerna är vida men det går att svänga betydligt snävare. Problemet då är radien på skenorna vilket gör att de kan släppa lite vid tajta svängar som i tex 360s.

• Knatte

Gäst
    8 januari, 2009 vid 12:46

Tror alla problem löser sig bara jag målar mina trucks snyggt röda 🙂 Tror inte min bräda tar i medarna, tror inte den är så bred faktiskt..
    Skall självklart kolla på detta nästa gång. Tror problemet alltmera framstår som att min teknik är rinmgrostig och feg:blush: Eller i klarttext har jag nog inte kantställt/tryckt till ordentligt i gipparna..
    Snygg gipp där Boman:cool2:

Nästa fråga, hur tusan laddar man upp film direkt på steffo? Kan någon länka till rätt startplats??

• boman

Medlem
    8 januari, 2009 vid 17:58

jo jag vet att det går att svänga snävare, men rött och tajt ska det va.

kör hårt på isen vad ni än kör på

mvh

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isbräda frågor och en trailer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.