Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › ISBRÄDA – Idéer inför 2012!
-
Här är min nästa klara snowboardbräda. De två ståplattorna står på varsina klossar, detta gör att snowboarden kan flexa som vanligt.
-
Vill man svänga, gippa osv i lätta vindar vill iaf jag ha lättstyrt.
Ser intressant ut, din snowboard.
-
Det står lite olika nr på olika trucks typ 150 är det vinkeln , åt vilket håll är det bättre stabilitet?
Edit:
Skillnad mellan vanliga skate trucks och downhill ? -
150 är väl hur lång axeln är ? vinkeln mäts i grader. desto mindre desto stabilare. downhill är då stabilare.
-
går det att ha downhill bak och skate frame? Många kör med skate trucks har jag sett.
det sitter downhill truckar på nu, men den bakre är klen och mjuk.
Den främre är en Randal II 160mm tror jag (downhill).
Ska kolla om jag kan hitta några bättre bussningar till ibak .
Har två skate trucks hemma , men ganska hårda bussningar. ska se om dem passar.Edit trucken i fram randal är longboard inte downhill , om jag inte har fel nu.
Ska kolla närmare 😉Hur långa brädor har ni, även mellan truckarna?
Bättre med längre?
Har ni samma bred mellan medarna fram som bak, för och nackdelar lika/olika ?
Kommer nämligen göra en ny bräda till min.Har kollat minna bussningar nu dem är helt slut .
Ska man köra med dubbla cylindrar, eller med en konisk?Funderar på dessa
http://www.hollywood.se/sv/product/14332/downhill-shr-bushings-91a#filter-16 -
nybörjarsurfaren;679644 wrote:går det att ha downhill bak och skate frame? Många kör med skate trucks har jag sett.
det sitter downhill truckar på nu, men den bakre är klen och mjuk.
Den främre är en Randal II 160mm tror jag (downhill).
Ska kolla om jag kan hitta några bättre bussningar till ibak .
Har två skate trucks hemma , men ganska hårda bussningar. ska se om dem passar.Edit trucken i fram randal är longboard inte downhill , om jag inte har fel nu.
Ska kolla närmare 😉Hur långa brädor har ni, även mellan truckarna?
Bättre med längre?
Har ni samma bred mellan medarna fram som bak, för och nackdelar lika/olika ?
Kommer nämligen göra en ny bräda till min.Har kollat minna bussningar nu dem är helt slut .
Ska man köra med dubbla cylindrar, eller med en konisk?Funderar på dessa
http://www.hollywood.se/sv/product/14332/downhill-shr-bushings-91a#filter-16Detta har diskuterats i denna tråd tidigare och andra trådar på isforumet.
-
Om Ni missat Uppsalatråden så kolla här:
[ame=”http://vimeo.com/35133739″]Untitled on Vimeo[/ame]
-
Vad tror ni, är det bäst att låta medarna vara rotationsfria var för sig, eller ska man skruva fast dom med fler bultar i strukturen och låta den kunna rotera fritt på truckens axel? Hur har ni gjort?
-
det räcker gott att det kan rotera runt truckaxeln (så har jag gjort 😉 )
vänd på det yttre vinkeljärnet så det pekar innåt isf ,snyggare… -
stoorfaen;680514 wrote:Vad tror ni, är det bäst att låta medarna vara rotationsfria var för sig, eller ska man skruva fast dom med fler bultar i strukturen och låta den kunna rotera fritt på truckens axel? Hur har ni gjort?
Anders då! vad du funderar… 😉 Gör som mården föreslår skippa det yttre vinkeljärnet och gör den inre bredare längs hela meden,
Jag svetsade dit ett vinkel järn på en av mina äldre brädor satt dom på utsidan fy vad fullt men fan vad det funka…
Riktigt nöjd med dessa medar då dom har en vissa egenskaper. …http://www.hightempmetals.com/techdata/hitemp418data.php kanske lite överkurs men som en liten parentes.
-
Du brukar ju slicka ljudvallen Boman så det är rätt tänkt! 😉
Ok, så det verkar som att medarna inte kan röra sig i förhållande till varandra. Hur är det på HI-boards? Vilket motstånd mot vinkeljärnen! Jag gillar iden att vända dom innåt, men att fimpa dom helt…hmm, får se hur det blir där.
-
Så här ser det ut nu. Det räckte gott utan ytterflänsen!
-
nybörjarsurfaren, Bomans fjädrar kommer från cykelsadel har jag för mig att jag läst tillsammans med ngt om från clas ohlson, detta var dock ngra eller ngt år sen har jag för mig..
Sök på hans inlägg(eller allt med is och isbräda) så lär du finna både ett och annat tips.=)
-johan
Logga in för att svara.