Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Isbräda – idéer inför 2013!

• marden

Medlem
    22 oktober, 2012 vid 19:31
  • bicless

Medlem
    22 oktober, 2012 vid 19:35

Jag fick precis hem en ATB brädor och såg att Truckarna ser faktist riktigt bra ut för issurf. De kan man dessutom köpa löst. Det blir nog lite exprimenterande med detta som alternativ till vanliga skatetruckar http://www.surfspot.se/atb-scrubs-predator-all-terrain-board.html

Är det någon som redan testat detta?

• vindsokaren

Medlem
    22 oktober, 2012 vid 19:58

Verkar bra till kite om svänger ihop ett med kit till den Bicless

• radius

Medlem
    24 oktober, 2012 vid 07:59

ATB – > Isbräda. Känns som en no brainer att sälja medar till: ) Säkert grym som manöverbräda/funboard.

the making of an ice windsurfer. – YouTube

Iceboard DIY at Boardtests

• bicless

Medlem
    24 oktober, 2012 vid 10:54

Aha, tydligen har nån testat 🙂

• vindsokaren

Medlem
    24 oktober, 2012 vid 15:50

Har en bräda hemma nu att måtta på så hoppas jag kan få till medarna som jag redan har.

• herr-pelegrin

Medlem
    24 oktober, 2012 vid 17:18

Vad tror Ni om två stroppar istället för mittskena? Annars har jag bara sett brädor med en bakstropp, frånsett Piraten förståss.

• rickard_nr1

Medlem
    24 oktober, 2012 vid 18:29

jag tror på stroppar. Jag kommer nog stadgga brädan med mittskena under istället.
    Imorgon ska jag hämta ut mina longboardtruckar som ja beställde från tyskland för ett tag sen.
    ska även börja kika på medar i helgen om ja hinner. Pratade med en kompis om de och han tyckte hardox 400 va snäppet bättre än domex 355 som surfspot kan tillhandahålla, och tydligen tar dom hutlösa priser med så de kan mycket väl va mer lönsamt att gå till lokala smeden å få materialet istället:P
    Har inte helt löst min fundering med tiltande skenor men är nog inte långt ifrån i alla fall. Eftersom jag kör på havsis är de sällan mycket liggande snö vilket gör att man förhppningsvis kan få ner brädan närmare marken. kommer de en meter snö får de väl bli low and slow 😉

• herr-pelegrin

Medlem
    24 oktober, 2012 vid 18:50

Hmm Rickard – Du sticker ut hakan litegrann i den här tråden. Surfspots priser är definitivt inte hutlösa. Du får väldigt mycket för pengarna. Brädorna med dessa medar går dessutom minst lika bra som Hiberna.

• vindsokaren

Medlem
    24 oktober, 2012 vid 21:40

Inte alla som cadritar,laserskär och slipar eggen för en påse bullar.
    Stroppar tycker jag funkar bäst bara bak som komfortgrej.
    Ofta står jag långt förbi centrum av bredden annars kryssar min bräda för bra.
    Har nu beställt truckarna som sitter på ATB brädorna dock skall dom tiltas för att kunna få sväng antingen med kilar eller så får jag böja plywooden typ 40 grader fram och 20 bak.
    Surfspot har andra medar i år men kom inte ihåg vad dom hade för mat. Ska kolla.

• stoorfaen

Medlem
    25 oktober, 2012 vid 06:14

Jag testade att skruva i ett gäng isracingdubbar (den vänstra i bilden, “cold-cutter”) i brädan för att fixa greppet. Av det jag sett hittills så är det outstanding, även om det är massa snö och is så sticker dom här rackarna upp och håller fast sulan hur mycket man än pressar. Finns bl.a. på Lelles MC.

• maglu

Medlem
    25 oktober, 2012 vid 09:23

Hmm, jag brukar sitta på brädan när jag drar nedhal. Lagom skönt med dessa dubbar då 🙂

• rickard_nr1

Medlem
    25 oktober, 2012 vid 20:05
    Herr Pelegrin;701833 wrote:
    Hmm Rickard – Du sticker ut hakan litegrann i den här tråden. Surfspots priser är definitivt inte hutlösa. Du får väldigt mycket för pengarna. Brädorna med dessa medar går dessutom minst lika bra som Hiberna.

Pelegrin släpp maktspråket och för en vettig diskussion istället.

Har inte sagt att varken hiberna eller de medar sufspot säljer är dåliga eller jag har jag? om jag inte ser fel skrev jag att hardox 400 va snäppet bättre. prisvärt kanske? för min del får du gärna köpa där. som prismedveten konsumet tycker jag inte det är fel att kolla runt och se vad andra erbjuder eller är de kanske fel tänkt av mig? Om min lokala smed reagerade på att priset var högt satt finns de väl ändå anledning att efterforska om andra kan konkurrera med surspot i pris och kvalite?

• herr-pelegrin

Medlem
    25 oktober, 2012 vid 20:36

Oj, då Rickard_nr1! Du övertolkade nog mig en smula. Vad jag är ute efter är precis det Du själv beskriver att Du önskar med tråden. Där har jag ingen annan uppfattning. Till saken hör även att jag inte på något vis kan det här bättre än de flesta andra på isforumet. Däremot har jag lärt mig mycket genom diskussionerna som varit.

Vad gäller priserna så har jag både handlat bräda från Hiberna och Surfspot men även separata medar från Hiberna och där vidhåller jag min uppfattning att Surfspots priser är fördelaktiga. Kolla gärna runt, jämför och återkom!

I övrigt Rickard – Kör på och tyck gärna till även fortsättningsvis och lycka till med brädbygget!

• spitchen

Medlem
    27 oktober, 2012 vid 09:05

Vindsökaren! ser din bild och funderar hur du håller balansen med en med som det verkar. Blir det inte “släp” när du åker?

Har själv aldrig kört vintersurf men är sugen.

Sida 3 av 17

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Isbräda – idéer inför 2013!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.