Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › Isbräda – idéer inför 2013!
-
Vindsökarn – Härlig film! Man blir sugen att komma i gång. Kolla Din inkorg!
-
Ny bräda ,nya medar och truckar nya ide`r.
Ser kanske sloppy ut nu men med slip och lack så blir det nog bra.
Provar med tilt 30 grader fram och 15 grader bak.Annars får jag sätta dit raisers.
Gäng stång M10 kommer att monteras senare för att få medarna raka.
-
Blir intressant att se hur den är på isen jämfört med din vanliga modell. Är den samma längd som din gamla eller har du gjort den längre? Siktar du på mer speedegenskaper eller ungefär samma som tidigare i balans mellan fart och manöver?
-
Mindre vinkel på trucken bak så att den svänger sämre återstår och se om det räcker.
Samma träplanka som förrut.
Truckarnas fjädrar går att flytta i tre olika lägen men tror att så brett som möjligt blir bra.
Kan inte låta bli att klämma på truckarna från ATB brädan. bra kvalite. -
Har en bit kvar. Samma koncept som förra årets bräda men längre och mindre vinkel på truckarna.
Windsurfing at Boardtests -
medfästena ser skitbra ut :). Du slipper stag med denna lösning gissar jag.
-
90a sitter på och jag har hårdare i reserv om det skulle behövas. Koola ATB truckar föresten, är det fjäder i kombination med gummin? Spännade att se om det fungerar som det är tänkt: )
-
Jag funderar på att bygga en isbräda att ha i vinter som leksak i stugan.
Material jag har som jag funderar på att använda:
-truckar från min skateboard som inte används längre
-en gammal 80-tals vindsurfing bräda som samlat tillräckligt med damm (tiga 275)tänkte köpa surfspots 4pack med medar.
finns det någon schysst hemsida med guide eller idéer, bilder m.m?
tror ni jag kan använda det material jag har och provbygga nå med? -
Här är en gammal länk på hur man gör
http://lvk.unx.nu/pub/isbrada.pdf
Vill du tricka eller köra fort? Gissar att truckarna kommer kännas mjuka om du inte byter till hårdare gummi. Passar kanske för trick i låga hastigheter men vill du ha stabilitet i fart så byt gummi eller sätt medar direkt på brädan utan truckar. -
@ohls3 703667 wrote:
finns det någon schysst hemsida med guide eller idéer, bilder m.m?
Här finns lite info som kanske kan fungera som inspiration för ditt isbrädebygge.
-
@Bicless 703672 wrote:
Här är en gammal länk på hur man gör
http://lvk.unx.nu/pub/isbrada.pdf
Vill du tricka eller köra fort? Gissar att truckarna kommer kännas mjuka om du inte byter till hårdare gummi. Passar kanske för trick i låga hastigheter men vill du ha stabilitet i fart så byt gummi eller sätt medar direkt på brädan utan truckar.tack för bra länk. ganska givande instruktioner för en grönjöling 🙂
jadu, jag hade nog inte ens tänkt tanken att man kan välja mellan fart och trick, blir nog vad de blir.vad finns det för material om jag måste förlänga truckarna? truckarna är (uppskattningsvis) 25cm från spets till spets. jag läste att helst ska medarna sitta vid brädans kanter.
Fungerar det bra att fästa medarna utan truckar direkt i brädan? -
@Radius 703683 wrote:
Här finns lite info som kanske kan fungera som inspiration för ditt isbrädebygge.
ser ut som långfärdsskridskomedar? fungerar det bättre än surfspots 4pack?
Logga in för att svara.