Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Is & Snösurf › Isbräda – idéer inför 2013!
-
Mossberg – Jag tar till mig Dina kloka ord. Samtidigt tror jag nog bl a Herrar Mården och Trimmarn skulle satsa på speed med turfdogen. Man kan lätt spekulera i hur dessa försöker hitta nedlagda flygfält för ändamålet. I mer organiserad form kanske bana 01-19 på Arlanda skulle kan avlysas för “onödig flygtrafik” och fungera som speedtripp, förutsatt att platsen kan defineras som vindsäker. Eller hur ligger man nu till ute på Tullinge eller Barkarby…?
-
Dom tankarna har nog funnits ett tag ,fast då hade jag nog satsat på någon bro typ ölandsbron eller någon kustnära landsväg .
Han som leder gp3s ice/land har väl bara 71 kn 😉 -
Äh, det där är gammalt. Turf/Beachdogs har ju redan körts i saltöken. En snubbe i USA har korsat två stater på en beach-board.
http://www.terrasailindustries.com/DESSUTOM är Terras truckar jäkligt billiga och borde sitta som en smäck på en isbräda. Jag tar nog hem ett gäng. 🙂
http://www.terrasailindustries.com/shop/Trucks.html -
Jag noterade att tråden från i mars ute på Muskö dök upp med ett inlägg. Kanske dags för en repris på stilstudie av Trimmarn som är en av de få som faktiskt kan matcha en isjakt:
-
Pelegrin: Den där dan kommer jag ihåg, en av förra säsongens bästa. Har för mig att Trimmarn toppade runt 32 knop den dagen, med ett 8.4… Hoppas att isarna lägger sig snart…
Gällande de där 71 knopen så borde det vara “lättare” att slå det på is, mindre friktion än på land…Sen är det väl säkrare på is oxå, iaf om man ramlar, tar ju inte stopp lika hastigt som på land, ja om det nu inte är en massa fastfrusen snö eller liknande… -
Mycket inspirerande film, nu kommer dagarna fram tills isen lagts sig kännas oändliga!
Är det någon som håller till i Borås frstn? Har precis flyttat hit o känner inte en enda surfare här. -
Det ser grymt kul ut med turfdogen. Jag tror den funkar bäst i lättare vind. Jag vill påpeka att jag är ingen speedare seglar våg freestyle och en stor slalom. Jag äger ingen speedbräda och har toppat 31kt på 2s på vatten. Men på isen kör jag helst fort 🙂
-
-
Fan, du ligger före mig! Mycket tankemöda har lagts ned på just en sådan farkost, förutsatt att din kombinerar motor och ismedar. Lite svårt att se om den har medar…?
-
det är såklart inte jag och min bil…
däremot har vädret drivit på motivationen med isbrädorna och efter slipning ,lagd grafik,lackering och montering är årets skapelse redo för isen
-
Ser fin ut. Du har inte testat 2 fram och en bak innan va eller har du det?
-
Tjusigt! Nu får Jeff Brown passa sig! Kul med nytänk! (Det enda som saknas är Drakestropparna.)
Idén med Mårdboard 3 kom väl förra säsongen. Jag blev smittad av tänket så nu är den gamla Piraten kompletterad med Hibernas truck fram för en tremedarsvariant. Vinkeln på bakmeden fick ändras i och med att brädan inte längre lutar framåt utan nu blir mer horisontell. Om det fungerar återstår att se. Piraten är ju inte demolerad på något vis. Det blev bara några hål i plankan.
-
Härligt med naturfärg på brädorna.
Nu har du väl många Mårdboards i garaget?
Lämnade precis in 2 st brädor till bilackeringen hoppas på bling bling metalic vi får se. -
Mården – Min Pirate har nu ordinarie Piratemed bak och två Hiberna snömedar fram. Vilken vinkel har Du på bakmeden? Anledningen till att jag undrar är att mina gamla Piratemedar har en mycket spetsigare vinkel än de ca 45 grader som annars är brukligt. Finns det någon vits att på Piraten eller bakre på tremedars ha en spetsigare vinkel?
Logga in för att svara.