Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ISBRÄDA – Kört för säsongen?
-
inte min fru heller ,o inte gick det jättefort heller.
bra före för piartebräda på drevan nu 5cm skarsnö -
Mården: “Trimmarn” körde på Drevviken idag, han hade dryga 36 i topp i kring 34 som snabbaste 10sek, helt OK. Själv funderar jag på morgondagen, kollade Stora Värtan idag ser helt OK ut, men var går man på isen, och är den säker nog? Dessutom är väst “frånlandsvind” på Täby-sidan…Vilka ställen är “bra” på väst förutom Drevviken då (jobbar norr om stan så helst ett ställe i närheten)?
-
Oåxen;643931 wrote:YouTube – Sweden IS fantastic!
Vi kör med skridskomedar(långfärdsskridskor) allihop, Douglas har i o f bytt till Hiberna. Givetvis måste man V-slipa dem.
Fördelen är att de inte blir slöa lika snabbt som bonnjärnet som en del använder.SAAATAN va häftigt vilken is 😀 detta bara måste göras.
-
Lite film från Erstaviken Tyresö 110206
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=8xZ6d5hFsGY”]YouTube – issurf 110206.wmv[/ame]
-
najs att se vindsökaren, men vad tog dina klassiska hopp vägen, vill se ett sånt på isen 🙂
-
Jag gjorde ett jätteskutt framlänges i slutet på förra säsongen, landade snyggt på bakhuvudet. Skall slipa på landningstekniken 🙂
-
Mården;646712 wrote:nu är det nog slut på is-säsongen 🙁
Kom igen! – Förra året gick Erstaviken upp omkring 10 april!! Så du har två månader på dig, men du får kanske bygga om Isabellan o kälken med fästen för skidor i stället!!
Kolla Kitewingseglarna o kite-arna som alla har med skidor i basutrustningen.Alla sätt är bra utom dom tråkiga: Vindsökaren (TWC) körde med en vanlig vågbräda försedd med rostfri skena på Drevvikens is för två år sen… (Södra delen av Drevan, inte synligt från din horisont) Han hade svårt att kryssa men halvvinden funkade….
-
NYTT HOPP!
Jag konstaterade eländet i helgen med mängder med snö på isen vart man än vände ögat. Dock finnes en strimma hopp. I vissa delar av södra skärgården hann isarna gå före kylan kom åter. Grannen påstår att det nu bygger på på utsidan av Muskölandet. För entusiaster kan det vara värt att kolla Bruket om några dagar! Isen var tydligen en blank spegel på söndagen men det krävs några cm till.
Herr Pelegrin
-
Intressant! Håll oss uppdaterade! Det verkar finnas kanon-isar hos våra vänner i Göteborg, synd att det är en bit att åka bara…
-
På med slalomskidorna och upp med en kite så löser det sig, vi har testdag i Västerås på Söndag 🙂
Har även med issurfingbrädor från RAD/Pirate och en svenskbyggd 4 medars variant som kan testas om underlaget är funkis. -
Bicless;647038 wrote:På med slalomskidorna och upp med en kite så löser det sig, vi har testdag i Västerås på lördag 🙂
Har även med issurfingbrädor från RAD/Pirate och en svenskbyggd 4 medars variant som kan testas om underlaget är funkis.Testdagen är väl på söndag, 20/2?
-
Skall upp till mora i slutet vecka 8. Någon som vet om det är körbart? Har sett att de kör en del isjakt iaf.
-
Söndag skall det vara i Västerås sorry.
Jag tror det är för mycket snö på runn, siljan mm för allt som går på med, men de har säkert plogade partier om man nu kan hålla sig på dem.
Logga in för att svara.