Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ISBRÄDA – Kört för säsongen?

• erolwi

Medlem
    17 februari, 2011 vid 08:20
    Quote:
    Skall upp till mora i slutet vecka 8. Någon som vet om det är körbart? Har sett att de kör en del isjakt iaf.

Jag ska upp till Leksand V9 så även jag är intresserad av Siljans isstatus. Har dock fått för mig att det är mycket snö så jag hoppas på packade skoterspår som jag kan köra med pirat brädan på.

• herr-pelegrin

Medlem
    18 februari, 2011 vid 12:07

Fredag – PERFEKT IS VID BRUKET, MUSKÖ

I dag fredag meddelar grannen som är ute med isjakten på isarna utanför Bruket att det är pefekt 12 cm kärnis. Det finns råkar om 8 cm men de håller. Den snö som stundtals yr i Stockholmstrakten blåser bort i vinden. Förhållandena är perfekta för isjakt och isbräda. Som prognosen ser ut för lör – sö så verkar förutsättningarna bra, bara det blåser åtminstone några sekundmeter.

BRUKET är Muskös bästa surfspot för sydliga vindar. Kör Nynäsvägen söderut, ta av vä mot Muskö vid Ösmoavfarten. Kör vidare genom tunneln och därefter 5-6 km tills Ni kommer till ett fyrvägskors mitt på ett stort fält. Tag höger och kör den vackra slingriga vägen ett antal km tills Ni hamnar vid en vändplan nere vid havet. Ni har då en stor fjärd framför Er med fin is!

Mvh

Herr Pelegrin

• kinetic

Medlem
    18 februari, 2011 vid 18:02

Herr B: Ska du till Muskö imorgon? Isf när är du där?

• herr-pelegrin

Medlem
    18 februari, 2011 vid 19:07

Jag räknar att vara vid Bruket vid 12-tiden senast. Kul om Du dyker upp! Mvh Herr P

• bicless

Medlem
    19 februari, 2011 vid 08:57

Hörde av en som var ute på bråviken att det var perfekt före för pirate/rad där just nu. 10-15cm lätt snö på bra is så man fick fint stöd i jipparna med stora fenan.

• kinetic

Medlem
    19 februari, 2011 vid 09:45

Pelegrin: Det är vakuum idag verkar det som, inget som rör sig. Kör imorgon istället om det blåser liiiiite iaf:)

• bicless

Medlem
    19 februari, 2011 vid 13:56

Japp, hoppas på vind nästa vecka, NWC skall köra på bråviken på lördag tror jag. Jag skall till västerås på söndag om prognosen ser hyfsad ut. Finns prylar att låna då om man inte har.

Jag har precis fått hem 2 extra stora pirate skenor så behöver någon en för djupare snö har jag en extra till salu.

• herr-pelegrin

Medlem
    19 februari, 2011 vid 15:48

LÖRDAGEN – En fatastiskt vacker dag vid Bruket. En Isabella, en DN-jakt o en Hiberna. Vinden räckte bara för bra segling med DN-jakten som kom upp i fart. Hibernan tog sig fram men det hade behövts några sekundmeter till. Isen var dock perfekt och råkarna ut mot öarna höll mestadels ca 1 dm, dock lite tunnarna på vissa ställen. Iskanten gick ett par hundra meter ut på Mysingen. Det låg bara ett tunt lager pudersnö på isen. Jag kör i morgon också. Mvh Herr Pelegrin

• oaxen

Medlem
    19 februari, 2011 vid 16:25

Hur stort segel körde du med?

• herr-pelegrin

Medlem
    19 februari, 2011 vid 20:53

Ett gammalt sunkigt 6.0 från början av 90-talet där cambern gick sönder. Kanske byter jag till i morgon. Jag är lite rädd om sommarseglen. Mvh Herr Pelegrin

• marden

Medlem
    20 februari, 2011 vid 19:44

Ahh va riktigt fint vid bruket idag också tog lite längre tid dit bara så jag fick skynda mig hem ganska omgående

• kinetic

Medlem
    20 februari, 2011 vid 19:52

Håller med, det var fint men isarna är nog lite luriga, var tydligen någon som gått igenom där idag, inget man vill höra innan man skall ut*haha*. Bjuder på en bild på mig själv som Herr Pelegrin knäppte:) , som synes så är det typ 1-2 cm snö på isen endast!

• marden

Medlem
    23 februari, 2011 vid 08:35

Herr p och andra ,ser ut att bli vind på fredag
    hur är det med isen ?
    har ju kommit lite lätt snö som väl knappast påverkar ?
    fjärden ut mot utö borde väl börja bli farbar?
    vem är på på fredag
    Jag har slipat medarna,skruvat åt skruvarna och laddat gpsen.

• kinetic

Medlem
    23 februari, 2011 vid 09:18

Kan inte på fredag men på lördag e ja definitivt på:). Skall kanske slipa meden jag me, den börjar bli lite slö efter 3 säsonger*haha*

• marden

Medlem
    24 februari, 2011 vid 17:20

Japp imorrn blir det åka av
    Ingen som kommer med här ifrån ?
    Om nån som vill komma ut, men inte här grejer så går den ena av mina farkoster att låna

Sida 8 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ISBRÄDA – Kört för säsongen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.