Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isbräda och skateboardstrucks??

• Isbräda och skateboardstrucks??

Publicerad av Knatte på 21 november, 2004 vid 18:21

Ni som har byggt era isbrädor. Var köper ni era truckar billigast??
    Tips på inköpsställen eller ifall någon har några truckar över, så är jag intresserad grin.gif wink.gif

boman svarade 18 år, 9 månader sedan 35 Medlemmar · 136 Svar
  • 136 Svar
  • stang

Medlem
    21 november, 2004 vid 18:25

Jag fick tag i ett par för 200:- styck på statium vet inte om det är billigt dock…

• Knatte

Gäst
    21 november, 2004 vid 18:29

Om det är två stycken truckar så är det billigt smile.gif
    Vad jag har sett hitills, kommer man inte under 600 pix får två stycken..
    Jag kanske får kolla upp detta heta tipset tongue.gif

• gurra1978

Medlem
    21 november, 2004 vid 18:43

Köp inte bara de billigaste. De måste hålla också. Jag knäckte ett par billiga trucks ganska fort. Lämna igen den på garantin dock, nämnde aldrig att de suttit på en isbräda smirk.gif

• stang

Medlem
    21 november, 2004 vid 18:49

Mmmm jo jag kollade med killen som stod och sålde prylarna och han påstod att det inte skulle vara någon skillnad i hållbarhet på den dyrare varianten som de sålde för ca 600:- paret. (Mitt par kostade alltså 400:- )

Det är bara att hoppas att prylarna håller!!

Hur gick dina trucks sönder? Var det axeln som inte pallade och gick av, eller?

• gurra1978

Medlem
    21 november, 2004 vid 18:56

Nä, det var den där bulten i mitten som gick av. Det kanske var ett måndagsex i och för sig. Men jag kommer ihåg att jag flög rätt långt på isen när den främre trucken gick sönder grin.gif

• nordgren

Medlem
    21 november, 2004 vid 19:05

Nejdå, kingpinnen (bulten i mitten heter så) ryker då och då. Kan väll jämföras med jointen i WS.
    Under min tid som skatare så rök ett gäng.

Men helt klart så är det skillnad på truckar och truckar dock! Köp inte billigt skit, det kommer bara att göra livet surt för er. Och kör etablerade märken så ska det nog gå bra. Så skippa intersport eller sånnt och köp på en skateaffär.

• nordgren

Medlem
    21 november, 2004 vid 19:06

Föresten så behöver man _inte_ köpa ny truck för att kingpinen går av utan köp en ny kingpin.

• stang

Medlem
    21 november, 2004 vid 19:10

Well,

det är väl bara att köra tills dom smäller av!! tongue.gif

• oaxen

Medlem
    21 november, 2004 vid 20:07

Hej!

Tracker Trucks har en truck på 219 mm bredd (Dart?). Tracker har grym kvalitet! Skateout.se distribuerar dessa, ring 019-13 60 65 och kolla vilken butik i närheten som kan ta hem.

• herodude

Medlem
    21 november, 2004 vid 20:37

säljer inte stadium lr liknande rikitgt skabbiga skit brädor för typ 200 spänn, bara att plocka truckarna på dem ju…

• jonasp

Medlem
    21 november, 2004 vid 20:49

jo men då ska du veta att de är enormt mycket sämre. Ännu sämre än man kan tycka av prisskillnaden.
    De brädorna är gjorda för barn och håller inte någon bra kvallite nånstans!

• gurra1978

Medlem
    21 november, 2004 vid 20:57

Svar till:

säljer inte stadium lr liknande rikitgt skabbiga skit brädor för typ 200 spänn, bara att plocka truckarna på dem ju…

[/ QUOTE ]

Det var det jag gjorde frown.gif

• stang

Medlem
    21 november, 2004 vid 23:17

Dom jag fick tag på hette “RAM Trucks” och dom påstår att dom är “QUALITY GURANTEED: axle slippage and kingpin breakage”. Det låter ju bra, den som lever får se!!! smirk.gif

• ola_p

Medlem
    22 november, 2004 vid 06:27

Vet att det stog en låda med överblivna och udda skateprylar på sp som såldes för 100 eller 50 kronor styck har jag för mig…

• boman

Medlem
    22 november, 2004 vid 18:43

Har du inte kommit längre wink.gif Klart bäst för mig har varit att köpa från http://www.gunsails.de bra pris och grym kvalite som vanligt.
    Jag har även beställt samma trucks genom http://www.vindsurfing.se

Om bulten i mitten går av så är det nog något på fel på hela bräd konstruktionen, kanske för mycke bryt vid sväng… men som sagt den går ju att byta.

Sida 1 av 10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isbräda och skateboardstrucks??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.