Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Isbräda och skateboardstrucks??
-
får du tag i ett par gammla slitna så är det värt att byta gummit i dom, det brukar göra så att dom blir som nya.
-
Knatte
Gäst22 november, 2004 vid 19:17Hmmmm!
Efter mina utsvävningar i video kameraträsket mm. så har mitt saldo sett mindre muntert ut ett tag
Det är därför jag börjar drömma igen, nu i löningstider
Kan man köpa skateboardstruckar på Gunsails?? eller Windsurfing.se?? Hittade ingen som helst sådan info på sidorna. Vilket pris ligger dessa på där?? -
Appropå kamera hur gick det med kameran efter senaste turen?
Det såg inte ut som om du hade en munter dag!!! Jag lider med dig, fan vad det suger när precis allt går fel!!Min sista surfdag var inte precis klockren heller, det var toook byigt!! i ena stunden höll jag på att ryckas av brädan med 11m2 riggen och kort efter stod jag och skvalpade i vågorna bara…
-
Knatte
Gäst23 november, 2004 vid 05:33Efter att Dv-kameran fick stå pch torka upp en timme hemma igen, så funkade den bra igen. Det var bara några ml vatten som hade trängt in i lådan, så det var mer hög fuktighet som var problemet. (tror det var när jag släpade lådan i vattnet, det gick snett
)
DV-kameran stängde av sig själv pga hög fuktighet
Jag hoppas att det blir någon surfdag till innan säsongen är slut…
Annars så blir det snart isbräde säsong.. -
Lite halvt Off-topic!
Vart issurfar ni i Gbg trakten och vilken segelstorlek rekomenderas
-
Knatte
Gäst23 november, 2004 vid 12:56Har aldrig seglat isbräda någon gång.
Men det finns ju en uppsjö av sjöar som fryser till tidigt.
Tex Surtesjön, en drös sjöar i Lerumtrakten och varför inte Mjörn om det har varit vinter ett tag. (Pysslar med långfärdsskridskor på vintern)
segelstorlek ??? -
Den här sidan verkar lovande om man vill holla koll på isförhållandena.
http://www.isplanket.com/main/index.asp -
vad använder ni för skenor och hur sätter ni dom på truckarna? vill också issegla. Min longboard funkar grymt för asfaltsurf, skulle va guld att kunna sätta ”vinterklädsel” på den..
-
Knatte
Gäst25 november, 2004 vid 11:45Jag gjorde samma sak och slog till på Stadium varianten för 200 kr/truck.
Säljaren jag pratade med, hade själv byggt en isbräda med dessa truckar och han var nöjd med resultatet
Vad för bredd/avstånd, har ni som har egna brädor, mellan medarna.
Misstänker att avståndet är längre på bakmedarna?? -
Svar till:
vad använder ni för skenor och hur sätter ni dom på truckarna? vill också issegla. Min longboard funkar grymt för asfaltsurf, skulle va guld att kunna sätta ”vinterklädsel” på den..
[/ QUOTE ]
fixa ett par fina medar med ett par bussningar av metall som gör att medarna kommer längst ut på axeln när du akruvar dit dom, en sorts distans. sen har du en riktig trick maskin då det är blank is.
Knatte, jag har på min i bak 400mm brett och i fronten 350mm brett
bild på bakre
-
v slipning, noga som fan om det ska funka i 3G och 60 knyck
-
Ek listen i mitten, hållbar och enkel, jag har prövat en hel del olika stans med stroppar och annat men jag tycker att det funkar bäst med en list på 20-25 mm i mitten och ett par militär kängor med klack som är ungefär lika hög. det håller en på plats bra.. tycker ja…
-
Brädan är 1300mm lång
alla ideèr är bra utom dom dåliga
.
Lycka till nu alla ice riders
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
kolla in denna sida, grbbarna grus kör long board i alla vinklar http://www.vindskating.com under gallerie video,clips och ice action.
Logga in för att svara.