Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Isbräda och skateboardstrucks??
-
Knatte
Gäst6 december, 2004 vid 18:45Jag anar Bohuslänsk natur
Är det från ”landet” och i somras?
I vilker fall som helst, så värmer sådan bilder ett fruset vinterhjärta -
Bohuslän… Check!
Sommras… Check!
Stugan… Check!
Dina gissningar var 100% korrekta!Faktum är att det var veckan efter vi paddlade i sommras, kan inte klaga på vädret! Det är tur att man har en gammal Davidsson att plocka fram under sommarens högtryck när inte ens formulan lyckas plana!!! Vad skulla man annars göra
-
Jag har byggt ett ”is-kit” till min gamla Tiga 254 Wave som baserar sig på den man hittar Här: http://lvk.unx.nu/pub/isbrada.pdf , men har gjort lite egna lösningar.. Min utrustning går att montera på & av vindsurfingbrädan utan att behöva göra någon åverkan på den.
Som främre infästning till brädan har jag böjt två st vinkelbeslag (spikbeslag) så att de följer brädans kant och bakre infästningen är en lång skruv genom fenboxen. Jag trär på grejen framifrån så att brädan kilar fast under spikbeslagen och skruvar sen fast den genom fenboxen – klar att köra!
För att inte riskera att trucksens skruvar bryts av så gjorde jag ett ”ok” som jag sen monterade de slaktade skridskorna på.Funkar kanonbra och med rätta känslan. Det går att träna en massa manövrar också eftersom jag flyttat fram mina trucks, så att jag kan stå framför masten utan att brädan vickar över. Sen är det bra markfrigång också så att den går att köra i lite snö också.
Har även lite bilder på bygget här: http://www.bodydrag.com/forum/viewtopic.php?t=225%5B/img%5D -
Knatte
Gäst27 december, 2004 vid 18:35Visar här resultatet av julens pysselövningar.
Nu är allt svartmålat, så det synns kanske inte så braMen tanken bakom övningen bör ju vara synligt i alla fall…
En fråga också?? Hur hårt skall man spänna ”skruven” som håller gummidistanserna?? Skall det vara stumt eller lite spel bra för ökad rörlighet
-
Snyggt, ser ut som mästar svetsningar. har du gjort dina medar än? Har kommit till det problemet själv. Har svårt att bestämma formen? Har du några goda råd… tänker på medens åkyta och rörlighet över buklad is
-
Knatte
Gäst27 december, 2004 vid 19:23Mästarsvetsar?? Ironiskt eller skall jag suga i mig berömmet
Medarna ligger klara formässigt, sedan några veckor. Jag har bara inte fixat till v-slipningen ännu.
Jag har ”lagt ut jobbet” privat på ”ett stort bilföretags prototyp plåtverkstad” i GBG och de har mycket att göra…
I värsta fall får jag väl slipa/fila till medarna själv, om isen kommer inom de närmsta veckorna.. När det gäller formen så har jag använt följande tankar.
Dessa dokument var byggbeskrivningen, som jag gav till ”plåtverkstaden”Men jag har aldrig testat eller vet om det funkar.
Bara tittat och lyssnat på andras åsikterFrämst Boman och Gurra har ju varit inspirationskällor
-
Det ser riktigt snyggt ut, tänkte göra mina i rostfritt
hur är det med copright på denna sida…
Men vilken höjd valde du till slut jag har varit inne på 40, vad är skillnaden? -
Copy right, det betyder att du har rätt att kopiera
så tolkar jag det som.
-
Knatte
Gäst27 december, 2004 vid 19:45Ingen copyright
Det är ju till för att andra, skall få inspiration oxå’
Jag skulle också gjort mina i rostfritt från början, men de kunde inte laserskära så tjocka plåtar. Därför blev det vanligt plattjärn med höjden 40 mm.
Säkert ingen större skillnad på 50 eller 40 mm. Har sett dessa olika mått i flera byggbeskrivningar. Det var mer att jag var osäker på vad plåtverkstaden hade på lagret och ville gadera mig -
Jag har lyckats hitta en kille som vattenskär, låter lite hajpat men tydligen ska det bli bättre, vi får se hur det går. Ja men då får jag tacka för ritningar, nu blir man kanske klar till isarna lägger sig
-
Men pojkar.. Det blir ingen is denna vinter!! Det ska gå att surfa hela vintern ser ni!!
-
Knatte
Gäst27 december, 2004 vid 20:23Klart det blir is även denna vinter
Ev. blir det lite surfat eller filmat innan den tjocka fina isen lägger sig -
Svar till:
i värsta fall får man väl invadera en ishockey rink
[/ QUOTE ]HEhe och fläktar ala Paris Bercy..
Men nu ska jag inte pajja Knattes tråd… Sorry
Logga in för att svara.