Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isbräda och skateboardstrucks??

• anonym-anvandare

Medlem
    31 december, 2004 vid 00:47
  • melonen

Medlem
    31 december, 2004 vid 14:57

Är det någon har dragit på några feta vurpor (kastfall) när ni varit ute och issurfat. har ni dragit på er några skador?
    Finns det några issurfare i stockholmsområdet, isåfall vart brukar ni köra?

• gurra1978

Medlem
    31 december, 2004 vid 15:17

Svar till:

Finns det några issurfare i stockholmsområdet, isåfall vart brukar ni köra?

[/ QUOTE ]

Ja det finns några stycken men vi verkar inte segla ihop speciellt ofta. Hur som helst så brukar jag segla på Ullna sjön i Täby rätt ofta. Den sjön är bra eftersom den lägger sig tidigt och är rätt stor. Jag var där idag och kollade isen. Den är 17 cm tjock och har bra yta. Imorgon ska jag ut och issegla. Sydväst 6-10 m/s blir bra där.

• melonen

Medlem
    31 december, 2004 vid 15:27

Seriöst 17 cm? den kan inte vara djup… shit täby är långt utan körkort, bor i haninge lite risigt =) men fan va gutt filmar du imorgon eller? lycka till Gott Nytt!

• wiberg

Medlem
    1 januari, 2005 vid 12:02

Men mellonis isbrädan är ju liten ju! Vi fixar det på pendeln ju!

Men gubbar det vore ju trevligt ifall man drog ihop nån issurf-dags-träff med massa gott folk härifrån, lite vind och ett och annat race kanske laugh.gif

• hogge

Medlem
    2 januari, 2005 vid 21:47

Till alla erfarna..
    Hur har ni slipat/tillverkat era skenor?
    Är det bandslip för samtliga eller finns något annat alternativ?
    Hur noga är det med jämnhet och åkyta?
    MVH
    /Thomas

• sebos

Medlem
    5 januari, 2005 vid 11:50

Asså nu får ni hjälpa mej grabbar! Är på god väg med hela brädbygget, ända ja saknar är medarna. Och ja kan verkligen inte hitta nåt plattjärn i dom dimensionerna! Alltså 6mm tjock, 40mm bred o ~400mm lång. Hjälp mej bitte! Alla ni som bor i Gbg, var?! crazy.gif

Mors

• boman

Medlem
    5 januari, 2005 vid 12:20

köp en meter (så har du till alla fyra medar) hos någon smides firma för några tior.
    5*60mm är den bästa dimensionen (40mm lite väl lågt men det funkar)

• perrakalle

Medlem
    5 januari, 2005 vid 13:53

Tjena!

Jag tror att jag lyckats slipa en omgång plattjärn ganska bra. Har tyvärr inte hunnit testa dom ännu men det ser lovande ut. Såg ett jäkligt smart tips på
    http://iceflyer.com/runners.html
    hur man slipar två medar samtidigt med en liten handhållen bandputs. Rekommenderas.
    Kör grovslipningen med slipskiva på vinkelslip och resten med bandputs.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 januari, 2005 vid 15:54

imorgon blir det nog att segla lite med isabellan på drevviken.

• sebos

Medlem
    5 januari, 2005 vid 18:03

Svar till:

Tjena!

Jag tror att jag lyckats slipa en omgång plattjärn ganska bra. Har tyvärr inte hunnit testa dom ännu men det ser lovande ut. Såg ett jäkligt smart tips på
    http://iceflyer.com/runners.html
    hur man slipar två medar samtidigt med en liten handhållen bandputs. Rekommenderas.
    Kör grovslipningen med slipskiva på vinkelslip och resten med bandputs.

[/ QUOTE ]
    Finurligt! Tackar för den.
    Men mitt riktiga problem återstår smirk.gif
    Var kan jag köpa plattjärn i Gbg?

En annan fråga också. Ni som kört här tidigare år; när på året har ni kunnat börja köra? Antar att det dröjer en månad till innan det blir tillräckligt kallt

• anonym-anvandare

Medlem
    6 januari, 2005 vid 00:49

Tjena! Jag är rätt så ny på detta forum, Chistoffer heter jag och kommer från uppsala. Jag håller oxå på att bygga is-surfbräda. Fjädrarna som ni använt, har ni tagit dom från en cykelsadel föresten? Kållade upp priser på billiga sadlar idag som man kunde ta fjädrarna ifrån, biltema var billigast. 89 spänn, man ska ju ha 2 st. men det är för dyrt… jag funderar på att dra egna fjädrar, borde ju funka med 3-4 mm grov pianotråd. några ideér på det kanske?

hare!

• Knatte

Gäst
    6 januari, 2005 vid 08:05

Jag har köpt två sadlar från Biltema. Den billigaste varianten med fjädrar artnr: 27-862. 49 kr /styck. Dvs det kostar 100 kr för hela kittet. Känns inte värt att tillverka någpt eget för den undvika den summan. tongue.gif

• wiberg

Medlem
    6 januari, 2005 vid 21:22

Grabbar, jag ser att det verkar som ni kör på olika bredd på medarna fram och bak. Är detta nödvändigt? Fördelar/nackdelar?

• anonym-anvandare

Medlem
    7 januari, 2005 vid 00:18

aha, ska nog ta åh köpa sadlarna för 49 spänn. snubben som jobbade på biltemascykelavdelning sa nämligen att det kosta 89 spänn för den billigaste sadeln med fjädring. han visste nog inte så noga. hur har ni fäst fjädrarna i brädan? har inte sett nån bild på det nämligen, ska fjädrarna kunna röra sig eller har ni monterat dom stumt i båda ändarna?

Sida 8 av 10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isbräda och skateboardstrucks??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.