Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Isbräde-race!
-
Svar till:
Hej Nicklas,
kan man få se bilder på dessa isbrädor?=)Joce
[/ QUOTE ]
Brädorna är inte riktigt klara än, dom skall lackas och monteras, bilder kommer att läggas upp här ASAP! Det tar tyvärr lite tid med lackning, slipning och torkning!
Men som det ser ut nu, så är det ju ingen panik, vi får nog vänta ett tag innan vi kan segla på is igen!Booze!
-
Åter tänds hoppet om att kunna segla Isbräde racet 26/2, dock inte på Görväln. Södera Björkfjärden i Mälaren har frusit och ligger nu med ca 2cm blankis. SMHI har lovat -8 i natt och håller det löftet så kan man nog segla där till helgen. INNAN segling måste isen spanas av NOGA!
Booze!
-
Nu äntligen kan jag visa några bilder på ICEBOARDEN.
Medarna som sitter på är felskurna från fabriken, jag skall få nya som är betydligt lägre.
Jag skall dock prova dessa, dom kanske fungerar om det är snö på isen!Booze!
-
ICEBOARD loggo ( ej klar )
Observera att paralellstagen ej är monterade än.
Våtslipning och en lackning återstår, samt montering av halkskydd, dom “rätta” medarna kommer nästa vecka, hoppas vi kan segla Sveriges första isbräde-race då!
En ICEBOARD kommer alltså att utlottas bland dom tävlande om MINST 10 betalande deltar.!!!
Booze!
-
Hej!
Jag vill bara påpeka, allra ödmjukast, att du har gjort en “Knatte”, d v s monterat främre trucken åt fel håll!
Kingpin-muttrarna ska alltid vara innerst.
Annars ser brädan grymt läcker ut med den blanka finishen. -
Svar till:
Hej!
Jag vill bara påpeka, allra ödmjukast, att du har gjort en “Knatte”, d v s monterat främre trucken åt fel håll!
Kingpin-muttrarna ska alltid vara innerst.
Annars ser brädan grymt läcker ut med den blanka finishen.[/ QUOTE ]
Ehh sorry, men jag har bara “slängt” ihop brädan för att ta några pic:s, denna “fadäs” skall givetvis åtgärdas!
TACK för påpekandet, och kul att du uppskattar utseendet.
Booze!
-
Nu är brädorna klara, orginalmedarna saknas på bilderna men dessa kommer på fredag!
/Booze
-
Ser fina ut, vad blir det för halkskydd?
Det är väl ingen nackdel att medarna är lite högre om det är lite snö på isen?
Vet du om det finns någon is att köra på imorgon?
/Steffo
-
Isläget för segling på is är tyvärr mycket dystert, nyisarna har inte växt till tillräckligt trots ganska stark kyla (beroende på mulet väder och dålig utstrålning) de äldre isarna är täckta av tjock snö med stöp i botten. Det finns ej rapporter om helt genomstöpta isar. Således finns bara en del plogade banor att åka på, i den mån de ligger i rätt riktning kanske det går att segla där men det är nog inte att rekommendera torde nog vara impopulärt bland långfärdsåkarna. Bla så går ju Vikingarännet i morgon med start i Kungsängen.
MVH Klas
-
Svar till:
Ser fina ut, vad blir det för halkskydd?
Det är väl ingen nackdel att medarna är lite högre om det är lite snö på isen?
Vet du om det finns någon is att köra på imorgon?
/Steffo
[/ QUOTE ]
Med snö på isen är det säkert en fördel med höga medar, men på blankis tror jag att man vill ha lägre medar!
Halkskyddet blir 50mm tesatape som jag tror är det bästa, eventuellt skruvar jag på en liten “regel” i mitten som man kan hålla akterfoten mot, det får visa sig efter tester om det är nödvändigt.Segelbara isar är det ont om, men nu har S Björkfjärden lagt sig, och jag tror inte att den är farbar än, det behövs nog me kyla, enl. isspanare var isen ca 4cm där idag!
/Booze!
-
Knatte
Gäst18 februari, 2005 vid 20:00Gjort en Knatte
Skönt att man inte är ensam
Logga in för att svara.