Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Isbrädespremiär på Roxen

• Isbrädespremiär på Roxen

Posted by oaxen on 15 januari, 2006 at 09:44

Hej!

Igår, lördag, var det dags för premiär på Roxen. Vi var fyra stycken som körde isbräda samt tre med vs-segel och “alu-pinne” mellan benen.

Isen är hyfsad. Från början låg det snö på hela sjön som smälte/blåste bort i mitten av förra veckan. Så det är lite skrovligt här och där.

Bilder kommer. Här: http://www.linsurf.com/forum/showthread.php?t=175

oaxen replied 18 years, 11 months ago 2 Members · 5 Replies
  • 5 Replies
  • oaxen

Member
    20 januari, 2006 at 10:11

Nu finns det lite bilder. Se länken ovan.

• jps

Member
    20 januari, 2006 at 14:32

Kan du förklara detta med “alu-pinne” lite mer? Kanske är jag som är korkad (troligen) i vilket fall skulle jag vilja veta mer om detta.

• oaxen

Member
    20 januari, 2006 at 14:46

En gammal goding som kom någon gång på 80-talet tror jag.

Konstruktionen består av en ca 60-70 cm långt alu-rör som har ett ledat riggfäste samt två löplinor som fästs vid pjäxorna, löplinorna rör sig mot varandra så att man kan röra fötterna. Alu-röret vilar ovanpå fotbladen. Vindsurfingrigg + “alu-pinne” + skidor/skridskor = segling

Fötterna med skidor/skridskor pekar såklart mot åkriktningen medan överkroppen hanterar bommeriet. Lite vridet.

Ska se om jag kan få fram en bild efter helgen.

• jps

Member
    20 januari, 2006 at 15:16

Någon variant av skridskoseglind då alltså. Verkar intressant. Kan du skaffa bilder eller mer info om detta så vore det kanon.

• oaxen

Member
    20 januari, 2006 at 16:53

Ska se vad jag kan göra. MEN, satsa på en isbräda istället de´t är mitt tips.

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Isbrädespremiär på Roxen

You must be logged in to create new discussions.