Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Isfritt på Åland
-
Isfritt på Åland
Publicerad av wikis på 21 mars, 2007 vid 20:25Börjar bli isfritt runt kobbarna nu.
pettux svarade 17 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
ISFRITT!!!! Det där liknar Sibirien!!!!
Tacka vet jag söder. Här är det snart vår och då är det snart sommar….
Haaa…. Haaa… Haaaa!
-
Gott som fan, tänkte ta mig ut till Singö (Grisslehamn) och köra årets första session på hemmaspoten efter påskhelgen någon gång!
-
@jockster 371570 wrote:
Gott som fan, tänkte ta mig ut till Singö (Grisslehamn) och köra årets första session på hemmaspoten efter påskhelgen någon gång!
Grisslehamn!!! Då e du ju bara 2 timmar bort,taxfree på vägen och boende finns här+att man inte behöver trängas på våra stränder.
-
hur är vindstatestiken på sommaren? kanske blir stationerad där ute i juli-augusti.
-
Hurdana spots har ni på Åland? Har sommarställe på Korpo så det är inte såå lång väg… Är det värt besväret?
-
@WIkis 371686 wrote:
Grisslehamn!!! Då e du ju bara 2 timmar bort,taxfree på vägen och boende finns här+att man inte behöver trängas på våra stränder.
Lugna ner dig nu 😉
För det första, så har vi inga stränder. Ska man starta så blir det från båt, eller självmordstaktik från en liten kobbe/skär.
För det andra, så finns det inga andra kitesurfare i närheten av där jag kör 😉Nädå jag ska försöka ta mig över till kongo i sommar och kanske köra lite!
-
@Pettux 372093 wrote:
Hurdana spots har ni på Åland? Har sommarställe på Korpo så det är inte såå lång väg… Är det värt besväret?
är en del nybörjarställen,me plattvatten och sandbotten.Om d brallar på lite mer,så finns d till och me lite för den som gillar vågor och bryt.
Johan
-
@WIkis 372282 wrote:
är en del nybörjarställen,me plattvatten och sandbotten.Om d brallar på lite mer,så finns d till och me lite för den som gillar vågor och bryt.
Oj, det låter bättre än jag vågat hoppas på! Vind finns det ju nog i skärgården men att hitta vettiga stränder är lite svårare…
Kan du tänka dej att avslöja lite koordinater också?
-
@Pettux 372354 wrote:
Oj, det låter bättre än jag vågat hoppas på! Vind finns det ju nog i skärgården men att hitta vettiga stränder är lite svårare…
Kan du tänka dej att avslöja lite koordinater också?
Björke har lagt ut lite spots för vindsurfarna…Hoppa över Getaön,bara höga klippor.Långnäs vet jag inte hur d funkar?
http://www.msf.aland.fi/mbjorke/surfspot.htmlKan va lite lurigt att hitta utan Gps,men slå en pling om du e på väg över,för vi e för de mesta ut om de e vind…
+358 40 523 89 71
Johan -
Jag tror även att det är ålfritt på island. men jag vet inte säkert.
-
Tackar Johan!
Vi får se hur det blir. Kommer antagligen att köra en hel del mellan Korpo-Hangö-Björneborg under sommaren beroende på vinden. Men Åland känns väldigt lockande det också. Jag hör av mej i så fall!
Logga in för att svara.