Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › isla De Coche , hur man tar man sej dit.? *DELETED*
-
isla De Coche , hur man tar man sej dit.? *DELETED*
Publicerad av Kjellorix på 24 april, 2005 vid 10:49Raderat för jag vill avregistrera mej här.
fifi svarade 19 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
hmmm. billigt e det o leva där men frågan är om det är så kul där.. pratat med folk som är och ahr varit där och det finns liksom ännu mindre att göra där än i cabarete.. tråkigt landskap och frånlandsvind med plattvatten. om du ska åka en längre tid som 9 månader tror jag du ska förflytta dej runt beroende på väder och vind och itne stanna på samma ställe komemr bli sjukt drygt.. som ja sa sjukt drygt att bo i cabarete i 9 månader. . men haiti behöver du itne oroa dej för.. träffade några när ja va där som rest runt en vecka i haitit och det hade varit lugnt. så om du ska ha ett bra friår och det bästa läget så tror jag du ska föröska resa runt lite efter väder o vind som ja sa innan.. blir itne lika tråkigt och du får fler åkdagar..
-
Kjellorix
Gäst27 april, 2005 vid 02:14Inlägg raderat av Kjellorix
-
Cabarete är nog fint men hur står det sig till norra Brazilien, speciellt om det ska vara länge…
nic
-
Kjellorix
Gäst4 maj, 2005 vid 16:26Inlägg raderat av Kjellorix
-
fan har du inte bra lön ändå får man inte typ ut ganska mycket det klarar du dej fan bra på där nere
-
Dominikanska är ett bra val. Jag har varit där i två säsonger nu (otur med vinden detta året, men det är det inget att göra åt än att göra det bästa av situationen i alla fall) och kommer säker dit snart igen. Trevligt folk och många med gemensamma intressen som en själv.
Det har blivit dyrare där i år än vad det var i fjol, men fortfarande överkomliga priser och sen gäller det att välja rätt matställe osv precis som överallt annars.
Blir du trött på Cabarete så åk till Las Terrenas och res i trakterna runt omkring där eller gå och vandra i Nationalparkerna, åk riverrafting, ta en segelbåtsvecka/månad, fiska….eller åk till Haiti, känner folk som varit där och det ska inte ha varit speciellt farligt för turister. Intressant att se hur folk lever osv där.
När åker du till Dom. rep? räkna med mycket regn om du ska vara där under hela 9 månader för då prickar du in deras regnperioder och även de vindstilla perioderna.hoppas du fått lite svar på dina frågor om Cabarete
go tur -
Kjellorix
Gäst4 maj, 2005 vid 22:32Inlägg raderat av Kjellorix
-
Det finns ett hotell som heter tropical goleta, ligger också ute vid kitebeach och de har även kokvrå på rummen där för ca 200 USD/månad
Leta annars inne i ett område som heter cajahon( ett område där det bor mycket locals, helt ok) eller nere i ett område som heter Pro Cab (där bodde jag). Ett tips är att bara boka hotell ett par nätter och sedan leta upp ett boende när du är där. Borde inta vara några problem att hitta bra boende om du kommer dit i oktober för då är dt inte så stort drag på det samt att det är lättre att få ett bra pris under den tiden med.
vi ses säker där i vinter då:)
Logga in för att svara.