Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › isla de Margerita
-
Doktorn: Kan inte svaret vara så enkelt att väldigt många inte är intresserade av vågsegling? Har försökt mig på den biten, men var inte min bit kaka.
Tycker Annas beskrivning låter grymt mysigt. Låter mer eller mindre som ett surf-paradis. Lär dessutom finnas ett par schyssta speed-spot i trakterna, så jag hade nog gära åkt dit. Och definitivt åkt dit hellre än Hawaii. Men räknar man med turist-biten är valet inte lika självklart längre, iofs…
-
Surfjohan wrote:TDK wrote:Och jag vet några som åker i februari 06. Mohahaha!! Kunde bara inte låta bli!! Tjohoo va jag längtar.
Sorry men februari har redan varit, det är snart december.. aja kan inte va lätt att komma ihåg allt men lycka till bättre nästa år!
detta är en gammal tråd “kolla datumet”¨
KLart att karibien e vindsäkert jag fick 52 dagar surf 2-3 pass om dan utav 64 dagar och det var lätt 56 dagar med vind från 20 feb till 24 april så om inte det e ` vindsäkert =O allt e ju relativt!
Sen som Anna säger det finns visst massor och göra du hinner garanterat inte med allt på 2 veckor om du ska hinna surfa varje dag. paddla kajak i träsket är nått man kan göra i Elyaque sen en sväng till Coche är jävligt nice.. -
Surfjohan wrote:TDK wrote:Och jag vet några som åker i februari 06. Mohahaha!! Kunde bara inte låta bli!! Tjohoo va jag längtar.
Sorry men februari har redan varit, det är snart december.. aja kan inte va lätt att komma ihåg allt men lycka till bättre nästa år!
Som sagt, det är ju inte lätt att lyckas med allt.. GAY! -
Jester wrote:Doktorn: Kan inte svaret vara så enkelt att väldigt många inte är intresserade av vågsegling? Har försökt mig på den biten, men var inte min bit kaka.
Tycker Annas beskrivning låter grymt mysigt. Låter mer eller mindre som ett surf-paradis. Lär dessutom finnas ett par schyssta speed-spot i trakterna, så jag hade nog gära åkt dit. Och definitivt åkt dit hellre än Hawaii. Men räknar man med turist-biten är valet inte lika självklart längre, iofs…
Men varför inte åka till Tarifa,det fins billiga flyg dit. -
Anna wrote:För mig är det så att jag har åkt till Margarita bara för att det är så enkelt. Men behöver inte ha bil, man bor nära vattnet och det är gångavståd till allt i byn.
Från slutet av februari till slutet av april är det vindsäkert och man får segla i stort sett varje dag, nybörjare som proffs. Dock är det ju plattvatten/chopp som gäller.Om man vill ha det så enkelt och säkert som möjligt så finns det många mysiga hotell i El Yaque. Man kan åka på lite roliga utflykter som windsurfingcentrena eller fritidsresor ordnar, åka till Coche eller Los Roques, ta taxi till stora köpcenter, turiststränder och ett vattenland. Eller åka in till staden Porlamar och stanna till på frukt/fisk/kött och klädmarknaderna som ligger på vägen. Kanske shoppa ett par billiga surfshorts och stanna till på matavdelningen och köpa empanadas eller arrepas och välja ut några frukter som de mixar till en fruktjuice åt dig.
Eller varför inte åka till Juan Griego och sätta sig på en av restaurangerna som ligger precis vid stranden och ta något att äta o titta på solnedgången.Vill man ha lite mer spänning kan man hyra bil. Det finns lite vågsurfing spots på norra delen av ön, många mysiga stränder, vackra små städer, skogar och vacker natur.
Det skall även finnas ett vågspot inte så långt ifrån El Yaque, såg en video därifrån för ett tag sedan.Dock är det ju en naktdelen att Venezuela är en diktatur, så landet är hyfsat korrupt.
hej hur bra är det på Coche för speed kommer vinden åt lika bra som i El Yaque. -
surfan wrote:Anna wrote:För mig är det så att jag har åkt till Margarita bara för att det är så enkelt. Men behöver inte ha bil, man bor nära vattnet och det är gångavståd till allt i byn.
Från slutet av februari till slutet av april är det vindsäkert och man får segla i stort sett varje dag, nybörjare som proffs. Dock är det ju plattvatten/chopp som gäller.Om man vill ha det så enkelt och säkert som möjligt så finns det många mysiga hotell i El Yaque. Man kan åka på lite roliga utflykter som windsurfingcentrena eller fritidsresor ordnar, åka till Coche eller Los Roques, ta taxi till stora köpcenter, turiststränder och ett vattenland. Eller åka in till staden Porlamar och stanna till på frukt/fisk/kött och klädmarknaderna som ligger på vägen. Kanske shoppa ett par billiga surfshorts och stanna till på matavdelningen och köpa empanadas eller arrepas och välja ut några frukter som de mixar till en fruktjuice åt dig.
Eller varför inte åka till Juan Griego och sätta sig på en av restaurangerna som ligger precis vid stranden och ta något att äta o titta på solnedgången.Vill man ha lite mer spänning kan man hyra bil. Det finns lite vågsurfing spots på norra delen av ön, många mysiga stränder, vackra små städer, skogar och vacker natur.
Det skall även finnas ett vågspot inte så långt ifrån El Yaque, såg en video därifrån för ett tag sedan.Dock är det ju en naktdelen att Venezuela är en diktatur, så landet är hyfsat korrupt.
hej hur bra är det på Coche för speed kommer vinden åt lika bra som i El Yaque.skojar du det ultimata plattvatten stället! med ren offshore!
på bilden körde jag å mrZ 4.7 -
Dannnek wrote:surfan wrote:Anna wrote:För mig är det så att jag har åkt till Margarita bara för att det är så enkelt. Men behöver inte ha bil, man bor nära vattnet och det är gångavståd till allt i byn.
hej hur bra är det på Coche för speed kommer vinden åt lika bra som i El Yaque.skojar du det ultimata plattvatten stället! med ren offshore!
på bilden körde jag å mrZ 4.7
Gött åker 6 feburari ska bo på Coche i 2 väckor det blir super!!!! -
Jag hörde ryktas om ett vågspot på coches syd kust. snacka med han som har hand om uthyrningen trevlig kille..man kunde ta sig dig med jeep tydligen. 😉
Har du andra frågor om coshe så finns det nog mer om det på kitereseforumet.
-
Dannnek wrote:Jag hörde ryktas om ett vågspot på coches syd kust. snacka med han som har hand om uthyrningen trevlig kille..man kunde ta sig dig med jeep tydligen. 😉
Har du andra frågor om coshe så finns det nog mer om det på kitereseforumet.
Jag åker dit för att trimma in mina speed prylar för våren så våg segling blir det inget med!! denna gång!
Logga in för att svara.