Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Isla Margarita
-
Isla Margarita
Publicerad av anonym-anvandare på 8 maj, 2001 vid 10:03Planerar en 3-4 veckorsresa i januari 2002 så jag vore tacksam för alla tips såsom boende, brädhyra, restaurangen och andra aktiviteter när det inte blåser. Men det lär ju vara ett rätt vindsäkert ställe.
ben-hogan svarade 23 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
nar du inte surfar sover du, vinden stabil, vattnet 27 luften 30, bara en g-strang och hang sele, mmmmmm….have fun!
-
El Yaque är sådär…..
Det finns inte så himla mycket att göra än att sitta och softa med en bärs på afterbeach, eller spela volleyboll. Kvällstid finns det en hel del schyssta restauranger, men kom ihåg: El Yaque ligger 1/2 timma från Porlamar, mitt ute i obyggden och har inte så jättemycket att erbjuda kvällstid.
Mat1: Fuerza 6 – helt kanon, men med skatter och allt blir det sådär, inte gratis…
Mat2: Fransmannen längst bort på beachen har kanonmat!!!! Han står där och gojsar och ut kommer riktigt bra mat, och skatten är inräknad.
Mat3: Borta mot nattklubben (den enda, ‘Surf Pirates’ eller ‘Piratos’ eller vafan…) finns en ristorante vid vägen som har den bästa maten. Alltid fullt, och du sitter mitt på bygatan…..
Nattliv: Surf Piratos….
Hyra: Jag hyrde av Happy, och de lade på 400 USD för två veckor… sen fick jag höra att det gick att pruta pga lågsäsong. Jag var där i November.
Happy har F2 och North, Windsurf Paradise har Mistral och Gaastra (Naishbrädor oxå), men undrar om du inte har roligast med de engelska dårarna på Club Mistral, eller Club Vassiliki (killar som varit i Grekland och nu bosatt sig i Venezuela).
Det är schyssta prylar överallt.
Vind: I november sög det tung balle… Jag var lack hela dagarna, på och av planingen (95 kg) med 6.4 och 7.3 och vissa dagar 8.1……
Vet inte vad jag ska säga om vinden, har inte förstått när det är bra därnere?? Sommaren kanske? Jag åker inte tillbaks.
Boende: Finns alla varianter. Schyssta hotel för 50-60 USD per natt, eller hak långt bort på beachen för 20 USD per natt. Men lågbudgetställena var helt OK.
Ta in på ett och rymm till ett dyrare om det inte funkar. Ingen AC självklart….
Porlamar: Världens party till 05:00….. Ruskigt bra drag: Woodys, Buccaneers (Boccanero på spanska…) men håll i plånboken och ta bara storgatorna på nätterna…. Och ta en taxichaffis du känner igen, annars vaknar du i El Maco (finns på I.M.) utan njurar och lever…. :o) Ha Ha!!!!
Venezulaner är störtcoola, och mycket gästvänliga, men tyvärr råder en ekonomisk segregation som är helt åt helvete…
//Anders
-
Var där för några år sedan, i januari.På förmidag blåste det 6.0-6.5, på eftermiddag 4.5-5.5 !!!!
Har varit på en hel del ställe men margarita tyckte jag var bäst!
Du bor direkt på stranden och det är varmt i både vattnet och luften.
Side-shore från vänster och vågerna är okay lite längre ut.Om jag hade chans skulle jag definitivt åka dit igen!
Jan.
-
Kan rekommendera coola killarna på Club Mistral. Vi hade mer vind i två veckors tid än våra händer orkade med i januari i år. Vågorna är dock närmast obefintliga. Det är shoppigt och når upp i som mest 1 meter (möjligen 1,5 “dyningar”).
-
Var där nu i början på mars, 2 veckor. Blåste pung… dygnet runt
5.0 till 5.8 på förmiddagen.
4.5 till 5.0 på eftermiddagen.Varenda dag!!!
Väger ca 98 kg… de som väger mindre/tjejer körde 3.5 till 4.5.
Ta med dig handskar, du sliter sönder händerna.
och skor.ca 28-30 grader i luften och 27 i vattnet. Det är ganska dyrt och inte
så mycket till nattliv.Lovar att jag kommer åka dit igen. Det bästa jag varit med om. Dock inga
vågor.Remco de Weerd (4:a king of the lake 2000) var där och höll seminarer.
Skitkul!!! -
Hur mycket pengar har ni bränt av med när ni varit iväg?
Vad behöver man ha för budget om man vill stanna en längre tid, typ 2-3 månader?
Ligger prisnivån ungefär som i sverige? -
Den är en skapligt lång artikel om Margarita (och Bonaire) i senaste amerikanska Windsurf, ifall du inte visste det. Verkar minst sagt Ok!
Surfa På!
-
Det är som sagt ganska dyrt. Ungefär samma nivå som i Sverige. Jag bodde på Hotel Windsurf Paradise, som ligger 0.5 meter från stranden. och hyrde på Happy surf… (trevligt gäng). Det ligger direkt vid Windsurf paradise.
Hyr du rum en bit från stranden och inte äter på restaurang varje dag så går det nog att komma undan lite billigare.
Kolla på http://www.twc.nu där vi har massa länkar om Isla Margarita. När jag får fram alla foton lägger jag upp ett litet resereportage där också.Tänk på att kolla vindstatistiken. Jan-Jun är ok. Feb-mars är blåsigast.
Åk absolut inte på hösten eller före jan./Rik
-
…för alla tips.
Det härliga jobbet att planera en resa tar nu sin början på allvar.
Ante
-
Fan, var det bara jag som inte hade vind?????
Alla andra verkar ha haft fett…….
…jag e en sån looser. :o)
//Anders
Logga in för att svara.