Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Isläge: Åsa, Varberg, Lagan, mm
-
Isläge: Åsa, Varberg, Lagan, mm
Publicerad av pepa på 23 februari, 2012 vid 17:24Funderar på att köra lite imorgon men undrar över isläget. Någon som haft vägarna förbi våra kära spots? Skriv gärna när ni vart där i så fall, så man kan klura ut hur det utvecklat sig sedan dess 🙂 Tack!
dameli svarade 13 år sedan 18 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
Klitterhus ser ju lovande ut på lör
Någon som vet isläget?
någon som hänger på -
Jag själv tänkte sticka ner med en polare å köra Olofsbo imorgon, ( Vindsurfing dock ) . Han tala om mig för mig att de var isfritt där.
-
i varberg går isen 100 meter ut från kåsa. nån som har kikat i apelviken. båda webkamerorna är ju döda.
-
Var vid Lagan imorse (tyvärr bomkörning), har drivit in lite isflak längs med strandkanten sen i söndags men fortsatt en fin lagun.
-
vi får köra utanför ringhals pepä. sommartemperatur i vattnet
-
Jag är på! Och du är satan! Grymt antal inlägg nu Linus, gör aldrig ett till!
-
Klitterhus är kört
Enligt rapport så är det tjockt med drivis utmed strand och vid hamnen
Får bli någon annanstans på lördag -
Omvända världen! Vi körde på Torö Stenstrand i förrgår, helt isfritt. Snö med lite barmarksfläckar på land (mycket hal promenad i våtskorna från parkering till launch). Riktigt fina vågor och riktigt, riktigt skönt att få komma ut igen efter nästan två månaders vinteruppehåll.
– Känns skoj att hinna före er för en gångs skull. 🙂
-
pjoter;682175 wrote:Jäkla stockholmare! 🙂
Precis det svar jag fiskade efter. 😉 …att vara 08 är att aktivt göra sig till lovligt byte för avundsjuka lantisar och och småstadsbor. När orsaken dessutom är surfet, är belöningen på en närmast himmelsk nivå. ;D
Förtala är silver, förtiga är guld.
-
Fina rapporter! Alltså:
Ej körbart pga is: Klitterhus, Rågelund, Stråvalla, Skälderviken.
Körbart!: Torö (vem bryr sig 😉 ) och Olofsbo.
Fortsätt rapportera! Det börjar bli varmt.
Logga in för att svara.