• Publicerad av booze på 3 februari, 2005 vid 16:33

För den som vill träna inför kommande israce så ligger Görväln nu med 10 – 12cm KANONIS! Passa på att trimma in is-kittet så du kan visa vem som VERKLIGEN är snabbast på Görväln!! Det lär finnas dom som seglat där i “ynka 34 – 35 knop (ca 62 km/t) löjligt!! smirk.gif

Datum för isracet är ej spikat ( beror på vikingarännet).
    Återkommer med detaljer i ämnet!

Booze!

boman svarade 19 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • argulander

Medlem
    3 februari, 2005 vid 16:46

Var gick ni ut på Görväln någonstans? Det finns ju många alternativ tex Kungsängen, Görvälns gård eller vid surfklubben Görvälnsbadet. Var fö på Sörfjärden idag, mycket fin segling, 3-4 m/s, seglade lätt ifrån 2 Isabellor med mitt skridskosegel (Draksegel) sånt som på bilden.

Klas

• booze

Medlem
    3 februari, 2005 vid 16:50

Nedanför Görvälns slott,, följ skyltning ” Görvälns slott från avfarten E18 så kommer du rätt! (om man vill dit förståss) Där finns parkerinsplatser och det är nära till isen. Isjakts-klubben ha sitt “näste” där.

Booze!

• argulander

Medlem
    3 februari, 2005 vid 17:14

Tack, drar nog dit i morgon, (Görvälns gård är väl samma som Görvälns slott, har varit där många gånger). Är det badbart någonstans eller är hela Görväln bottenfrusen? Bra yta eller knaggel?

MVH Klas

• booze

Medlem
    3 februari, 2005 vid 17:59

Enl. rapportör så skall isen vara kanonbra, om det finns “badställen” kan jag ej uttala mig om, hör med folk på plats, det brukar alltid va ngn där. Ett känt ställe är Arlas v-vatten utsläpp som ligger norrut märkt med gult sjömärke, går inte att missa. Annar skall de nog va OK!

Booze!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 februari, 2005 vid 20:30

UscH! tongue.gif Jag blir fruktansvärt sugen! Lördag har jag jobb och hemmaplikter, men på söndag rymmer jag till Görväln! Berätta gärna hur ni har det på isen under fredagen och lördagen,samt om det kommer några på söndag.
    Avundsjuka hälsningar
    Per-Arne

• argulander

Medlem
    4 februari, 2005 vid 20:29

Inspekterada Görväln idag och den är mycket fin, synd att man fick fara fram ensam bara. Blåste ju bra 8-9 m/s. DN-jakterna ska tävla i morgon kl 12, bana är lagd från viken vid Görvälns slott upp mot Görvälnsbadet (där surfklubben ligger) mycket bra is på det området. I övrigt finns en del råkar som var lätta att passera idag. Jag var även över till Kungsängen, där var det också bra, går ju fint att starta där också.

Klas

• argulander

Medlem
    5 februari, 2005 vid 15:47

Görväln fungerade idag men tunnade ut påtagligt under dagen ner till 6-7 cm och även mindre på en del ställen. Inga bad rapporterade. Ytan var dock perfekt hård och blank. Flera Skimbat och Isabellor var ute. DN-jakterna inställde sin tävling pga den tunna isen. Troligen seglar de på Fysingen i Upplands Väsby i morgon. Tyvärr är det nog riskabelt att segla på Görväln i morgon, 5-6 plusgrader med mulet väder och ingen utstrålning gör att isen försämras snabbt. Ev drar vi till Sörfjärden vid Strängnäs i morgon 6/2. Återkommer ev om detta.

Klas

• larry

Medlem
    5 februari, 2005 vid 16:38

Svar till:

Görväln fungerade idag men tunnade ut påtagligt under dagen ner till 6-7 cm och även mindre på en del ställen. Inga bad rapporterade. Ytan var dock perfekt hård och blank. Flera Skimbat och Isabellor var ute. DN-jakterna inställde sin tävling pga den tunna isen. Troligen seglar de på Fysingen i Upplands Väsby i morgon. Tyvärr är det nog riskabelt att segla på Görväln i morgon, 5-6 plusgrader med mulet väder och ingen utstrålning gör att isen försämras snabbt. Ev drar vi till Sörfjärden vid Strängnäs i morgon 6/2. Återkommer ev om detta.
    Klas

[/ QUOTE ]

Vid kallhällsbadet Lördagen den 5:e. Knakade lite i isen när man stod för många på samma ställe.

• larry

Medlem
    5 februari, 2005 vid 16:43

Konfmaster & Frippe vid Kalhällsbadet.

• maxx

Medlem
    6 februari, 2005 vid 08:06

Västeråsfjärden 5/2 kanooon is grin.gif

• swe876

Medlem
    8 februari, 2005 vid 08:52

Jag och Nicklas var ute och åkte skridskor på Görväln i morse och kan berätta att isen är kanonfin. 5-6cm kärnis över större delen av fjärden. Det finns en del råkar så vill man segla fort bör man reka först.

/Jona – SWE876

• stickan

Medlem
    8 februari, 2005 vid 09:44

Vi har 10-15cm blankis på Västeråsfjärden så om det är några som orkar ta sig ända till västerås så kanske det kan vara ett lämpligt ställe att köra på. Vi har gott om plats att sammsas med andra isåk i alla fall.

Bifogar en bild på mitt vapen!

Mvh Stefan

• stickan

Medlem
    8 februari, 2005 vid 09:45

I lättvind får det bli en lättare konstrukion som jag testade för första gången i helgen, funkade förvånandsvärt bra!

• steffo

Medlem
    8 februari, 2005 vid 12:06

Intressanta farkoster…

• stickan

Medlem
    8 februari, 2005 vid 13:05

Så här ser styrningen ut om det är någon som är intresserad….

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.