Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Issegling i Stockholmstrakten lördag 29/1
-
Issegling i Stockholmstrakten lördag 29/1
stickan svarade 19 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 38 Svar
-
Härligt med fler som lyckas köra fort och har “bevis” för hastigheten.
Själv har jag kört 76,5 med en lånad GPS för två år sedan. Efter det har det inte varit tillfälla att köra fort men man får väl hoppas på torsdag då det ska bralla på bra! Nu med obegränsad tillgång på en GPS….Nu har man i alla fall nån att jaga
Mvh Stefan
-
När jag går in i gippen så lägger jag nästan ner seglet som i en lay down det är enda sättet att få runt grejerna när det går undan, men då får man inte hålla på flytta runt fötterna för då pajar allt på en bråkdel av en sekund. Känns nästan som ett rekord. Eller.
-
Jag får väl bara intyga och gratulera Mr Surfen. Det underliga var att det inte blåste så mycket. Isen var dock som en spegel. Förutsättningarna för ytterligare rekord ser ännu bättre ut inför morgondagen och torsdagen. Återigen grattis Tommy, men i morgon blir du frånåkt!
/ Jesse
-
Tror jag det!! Vänsteraxeln hänger nere vid magen, jäklar vilken smäll det blev…..
-
Knatte
Gäst8 februari, 2005 vid 19:34Blir ju extremt sugen på att ta ledigt några timmar från jobbet och köre ett race i slutet av veckan. Det blir nog inga rekord. men bör kunna slå mitt förra rekord på 6 km/h om vinden behagar infinna sig
-
Äntligen en riktig kanon dag på is!! kraftig vind och mycket fin is, ett 4,0 segel hade varit lagom….
Min första riktiga dag på is detta år och jag blir lika förvånad varje gång över hur bra tränning det är av hantering av sin rigg. Att ligga och köra slalom åtta med med högfarts gippar tål inga misstag, exakt som på vattnet, eller att segla clew first, upp vind 360 mm gör att man hittar balansen i seglet och borde ge något inför riktiga surfetMin Gps hittade inga sateliter(var är fel?) så jag kunde inte klocka någon fart, hur som haver så dög farten för mig.
Knatte! jag sålde min förra bräda så det har var första svängen på den nya och den var inte åtskruvad i trucksen, (gick inte att segla på skiten ) det gjorde att den svängde på en femöring, justerade det med att tajta till dom riktigt hårt och det gjorde susen i den hårda vinden, kan tänka mig att lätta lite om det blir mindre vind.
Gött mos!
-
Knatte
Gäst9 februari, 2005 vid 18:10Hittade inga sateliter? Hade du GPS i fritt fält och inte nedbäddat i någon ficka, så att mottagningen försvann?
Annars har jag ingen bra förklaring varför funktionen uteblev.
(Det var inte så att det blev för dåliga värden bara och du skäms lite )Men nu har jag bestämt mig. Det blir åtdragen kingpin som gäller nu…
Satsar som alltid på speed -
Tog också en lååång lunch idag och seglade på den härliga isen!
Körde bara på min ny lätta kostruktion och maxade 52,3. En inte allt för trevlig fart med vanliga trukar och 20 cm medar!Han segla 6,33 mil enligt GPSen och då hade den stängt av sig en gång!
Men det är kul att segla med nått som svänger lite snävare än min andra bräda då det inte blåste så jätte mycket på västeråsfjärden!
Mvh Stefan
Logga in för att svara.