• Issurfing!

Publicerad av boman på 14 januari, 2004 vid 20:03

Issurfing är ett otroligt bra alternativ till vindsurfing freaks, jag som inte är någon freestajler på vattnet, satt min första clew first 360 i helgen shocked.gif

En bild från helgen på mig ute på Rådmansö foto tagen av Matias en bra dag med fin is och mycket vind.
    Jag kan varmt rekomendera denna sport till den som bor där vattnet är fryst.

Om någon är intesserad så har jag en Issurfare till salu för 3000kr (obs ej färdig ännu!)

boman svarade 20 år, 10 månader sedan 15 Medlemmar · 46 Svar
  • 46 Svar
  • lundvall

Medlem
    14 januari, 2004 vid 20:06

Det ser ganska livsfarligt ut tycker jag men samtidigt kul ut smile.gif
    Men jag kan nog hålla mig tills det blir varmt igen…

• boman

Medlem
    14 januari, 2004 vid 20:10

Jag har aldrig slagit mig eller på något sätt varit närhetan av att rammla, min morsa kan stå på den där brädan 😉

• lundvall

Medlem
    14 januari, 2004 vid 20:13

Okej, man lär la inte tappa kontrollen på någon våg iaf smile.gif
    Men man kan ju fortfarande få kastfall frown.gif ?

• gurra1978

Medlem
    14 januari, 2004 vid 21:46

Jag har nyligen köpt en isbräda av Boman och är så himla nöjd. Det är värt varenda spänn kan jag tillägga. Jag har aldrig haft en så rolig vinter som nu. Isseglingen är minst lika rolig som vindsurfingen om det är bra förhållanden. Ok, det slår inte en fin sommardag med stora vågor och mycket vind men tro mig att det är skönt att ligga i full spätta på isen (det går fort kan jag lova) och sedan bara lägga ner seglet i en klockrent utförd 360.

Varför sitta och vänta in nästa säsongen när du kan ha roligt nu. Dessutom kommer du troligtvis vara en bättre seglare redan första dagen då den riktiga säsongen börjar. I alla fall inte lika ringrostig.

Tror ni mig inte? Bor du i närheten av Täby är det ju bara att hänga på och testa om ni vill. Jag brukar köra på Ullna sjön.

• boman

Medlem
    14 januari, 2004 vid 21:58

Kastfall är faktist ganska omöjligt att få om nu inte kör in i en snövall eller ner i en spricka. Hjälm, knä och armbågsskydd är ändå att rekomendera…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2004 vid 22:13

hej

Det låter ju häftigt när du o Gurra pluggar för den här. Är det din ritning som legat här på Konfen tidigare??
    Går det bra även om man inte kört skateboard, utan bara är en halvdålig windsurfare??

• boman

Medlem
    14 januari, 2004 vid 22:44

Svar till:

hej

Det låter ju häftigt när du o Gurra pluggar för den här. Är det din ritning som legat här på Konfen tidigare??
    Går det bra även om man inte kört skateboard, utan bara är en halvdålig windsurfare??

[/ QUOTE ]

Nä jag har inte lagt ur någon ritning det är nog den från Umeå som du tänker på.

Att ha åkt skateboard tidigare har ingen betydelse och har inget med issurfing att göra igentligen, att vara en halv dålig vindurfare kan nog vara perfekt! då har man mycket stora chanser att lära sig att hantera seglet rätt i vinden, i tex, en gipp, allt är mycket enklare att uföra på isen än på vattnet.

• vinta_kestrel

Medlem
    15 januari, 2004 vid 07:26

Svar till:

jag som inte är någon freestajler på vattnet, satt min första clew first 360 i helgen

[/ QUOTE ]

Hur är den att göra Vulcan med då? wink.gif

• boman

Medlem
    15 januari, 2004 vid 08:26

vissa moves får man välja bort… men vem vet? … en fotstropp där bak och en liten kick så kanske.

• star

Medlem
    15 januari, 2004 vid 09:13

Var går det att köpa en isjakt?

• karapp

Medlem
    15 januari, 2004 vid 09:40

boman har väl en tillsalu, står ialla fall längre upp.

tror åke(HSF) hade en isbräda för nått år sedan, vet inte vad det var för märke dock, eller om den oxå var hemmabyggd. Nu lägger ju tyvärr han ner sin shopp men du kanske kan köpa direkt från tillverkaren.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 januari, 2004 vid 11:26

Hej! Håller precis på och bygger en. Hur har du gjort dina medar? Har du radie på dem eller är de raka. 45 graders slipning? Slipat för hand eller? Bredare mellan medarna bak än fram?

Mvh
    Ej inloggad Judo-Freddan

• mr_engstrom

Medlem
    15 januari, 2004 vid 11:30

Detta är roligt! Jag håller själv på att bygga en “ice-Batmosurf” hemma i garaget. Jag slaktade en snowboard och slängde på några gamla skateboardtruckar som jag har förlängt och så. Det enda som är kvar innan premier-tur är skenorna som skall på plats. Jag väntar med spänning på om skiten skall hålla måttet på isen.
    (Det mycket konstiga namnet kommer ifrån att det står Batman på brädan. Och det är ju inte någon batmobil utan en ice batmosurf crazy.gif smirk.gif

Någon annan som gjort något roligt hemma bygge?

• karapp

Medlem
    15 januari, 2004 vid 11:38

Är inte snowboarden lite mjuk, den borde böja sig mellan truckarna, eller har du förstärkt den?
    Har själv en bräda stående i källaren som ja kan använda, men det är inte nån bra is i gbgtrakten frown.gif
    Har långfärdskriskojärn oxå, tror det är fel slipning på dem eller?
    Det är ialla fall longboardtruckar sruvade i en böjd å förstärkt plywoodskiva.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 januari, 2004 vid 13:02

Hur fort kör man då? Borde gå att köra snabbare än på vattnet men vågar man det? Gör man bara som vanligt när man gippar eller måsta man använda speciella istrick. I Göteborg, där jag bor, är det väl inte idealförutsättningar för issurf men det låter ju kul. Såg en isjakt på råda-sjön utanför stan förra vintern. Låg bredvid med bilen och han måste snittat närmare 80 km/h. Såg coolt ut.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.