Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Issurfing!
-
Mäktigt.
150 knyck iklädd en vinge, respect!
Har inte fått Hypern än, skall kolla med Beli i dagarna.
Slog till på en M8 i höstas, en 9.9a. Sen har jag lite funderingar på TSD 6.8 och en 8.2a. Får se hur det blir.Appropå fortåkar prylar så slog jag till på Getwets RRD 776, en rätt så rörig natt i surfgaraget nere i Tungelsta.
Så i sommar finns det lite potetial att åka riktigt fort.
-
Härligt då hamnar vi i samma stall!!
Speedjanne och jag snackade om att dra till öland i vår, kristiflygar helgen, kul att dra ihop lite folk med åkafortprylar, köra en lite spontan speed träff och snacka lite 28 fenor, cambers och gps annat gött… vad sägs om det. -
ang farter på skridsko-vingsegel där man står inuti seglet: Redan i början av 90-talet var en liknande konstruktion, iCE-glider körd av Bo Trysén uppe i farter en bit över 100 km/h, kanske 115 enligt en efterkalkyl som gjordes.(Sm i skridskosegling på Hjälmaren) Anders Ansar vars hemsida det var länkat till skrev redan för över 10 år sen en artikel om att man kunde komma upp i 150 knutar. Projektet har stått ganska stilla – och hittills har han nog inte ens kommit upp i 100. En sådan högfartsvinge som han gjort är mycket liten och behöver 15 m/sek för att få fart. Så dom 150 knycken är målsättningen för projektet och inte den nu åstadkomna farten.
-
hej jag undrar hur du har förlängt skate board truckarna så att dom inte knäcks sen när man använder den?
har du någon rinting/ bild på dom? -
Svar till:
hej jag undrar hur du har förlängt skate board truckarna så att dom inte knäcks sen när man använder den?
har du någon rinting/ bild på dom?[/ QUOTE ]
Jag har några bilder på hemsidan http://hem.passagen.se/roslagssurf/page7.html det är ett sätt.
Här är ett annat med vinkeljärn, se bild.“funderar på att göra en komplett byggbeskrivning”.
-
Knatte
Gäst17 januari, 2004 vid 17:04Kan du inte lägga upp en komplett beskrivning
Det skulle vara kanon, ifall man kunde bygga en egen issurf och få segla lite på vintern också. Det måste ju vara kanon att tricka lite på vintern oxå’ -
Nåt man sällan upplever med vanlig vindsurf, är att blåsa förbi folk som promenerar på några meters avstånd i hög fart . Många imponerade miner och tom applåder, för det ser så oerhört mycket farligare ut än var det är hihi.
Har inte slagigt mig än, trots en del vurpor. Armbågsskydd och hjälm klarar det mesta.
Har haft perfekta förhållanden över helgerna, men nu är det massa snö på isen .Har byggt min bräda ungefär enligt ritningar i en tidigare tråd här.
En plywood skiva lite längre än en skateboard. Ganska mjuk så den fjädrar lite när man står i mitten…bra över sprickor och oljämnheter. Trälist i mitten för grepp. Förlängda skateboardtruckar, och gummidämpning på bakaxeln, för att bli av med vobbel, svänger alldeles för lätt annars.
V-slipade medar med lite radie (…eller stor radie…nån mm i höjdskillnad).
Fungerar utmärkt. -
Hej!
Jag antar att det är mkt viktigt hur man får till medar och upphängning. Tycker det verkar vara lite klurigt. Har en fråga.
Jag kollade på hemsidan med bilder på medar truckar och stag. Räcker det med att ha ett stag mellan medarna eller krävs det ett stag fram och ett bak? Hur får man till dessa på bästa sätt.
Jag skulle också tycka om en byggbeskrivning …
/gustav
-
Det räcker med ett stag per medpar, fram eller bak spelar ingen roll, m8 gängstång och låsmuttrar på varje sida av meden.
-
Tjena Boman!
Ja hörde av Speedjanne om era planer. Vore skitkul, tror att ni kan räkna in Micke och mig med.
Logga in för att svara.