Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Italien….

• Italien….

Publicerad av lance på 14 juni, 2010 vid 20:09

Hej, nu letar jag spot i Italien.

Jag och polaren var på väg att boka til Egypten tills vi i lördags träffade en jänkare från California vid namn Mark. Han hakade på oss från GBG till Falkenberg och lånade prylar av oss, filmade osv. Han reser till 12 länder på 20 dagar i Europa för att filma och fota till någon promotion grej. Skall bli så kul att se resultatet. Nåja detta är en parentes…
    Vi berätta att vi funder på El Gouda och han sa att detta var grymt bra men att han sett Sicilien och att det var helt sanslöst bra. Han hade fått tag på biljetter med Ryan Air för 14 Euro dit och det priset lockar ju framför hel lösningar med hotell och allt inkluderat.

Har ni tips på Italien, Sicilien, Sardinien, resväg, fraktsätt osv så lägg gärna in det här. Framför allt vilken tid på året som är bäst och hur vindsäkert det då är.

Mvh

Lance

kitetarzan svarade 14 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • kitetarzan

Medlem
    13 juli, 2010 vid 10:10

Hej.
    Ar inte inne pa detta forum sa ofta…

Jag kan bara svara for Sicilien. (Sardinien ska ju vara bra oxa)

Ryanair flyger Skavsta-Trapani. Darifran kan man nastan krypa till spoten (lo stagnone)… ca 5km med bil.
    Detta ar en gigantisk plattvattenlagun, samt naturreservat. Nu under sommaren ar det lite begransat med platser att launcha pa da egentliga strander ej finns.
    Det ar nagon lokal forordning de gravt upp, da folk forr launchade pa ett par laskiga stallen (jag har kompisar som
    nar de var farska flugit over landsvagen etc.) Spoten funkar hela aret. I hostas nar det var tavlingar med ca 150 kites pa var var vanliga spot tog jag och tjejen bilen 1km och fick en vik att leka ensamma i hela dagen.
    Bor gor man pa ett schysst residence direkt pa spoten.
    Funkar med de flesta vindriktningar, bris med NV-N

Ett tips ar att hyra bil, inom en timme ligger flera fina stallen, Capo Feto (overkligt… lang strand med nastan bara kitare pa, karibiskt vatten och en kvalitet av vind som later dig stanna dar uppe och njuta nar du val ar luftburen.)
    Funkar bast pa var/sommar med NV sidehoger (bris) men ocksa SO funkar. Knepigt att hitta, samt latt att kora fast i sanden.

Puzziteddu, kant vagstalle okt-maj sedan plattvatten och badstrand. Kan latt leverera 4m vagor efter nagon dag av vind, mkt vindsurfare. Har sett Robby Naish krossa allt dar, bade med vindsurf och kite… nagra ar sedan nu.
    Kartibubbo, granne med Puzzi. Har sett laaaaanga vagor dar med SO. Bada stallena surfas mest med SV eller NV.
    Funkar enl. uppgift med andra vindar ocksa, men skiter det sig hamnar man i Tunisien… om man har tur.
    Seriost stalle, kraver respekt.
    Har namnt nagra stallen, finns hur manga som helst i narheten. Det fina ar att sicilianarens favoritsport
    ar mat… sa vi andra kan leka i fred!

Jag bor pa ett annat stalle, dar vi fortfarande bara ar 10 locals, varav 4 tillkommit sista aret!

mvh

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Italien….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.