Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › italien i sommar
-
italien i sommar
Publicerad av lina på 2 januari, 2005 vid 23:26hej alla! någon snäll själ som vet vart man ska kitesurfa juli aug i italien? vi är tre kompisar som ska iväg på ett litet kiteäventyr…
mag svarade 19 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
sicilien ska vara najs för kitesurf.
kolla http://www.kitebeaches.com
ställ frågan på kiteforum.com så svarar nog nån italienare som vet litegranna -
Har varit en del vid Garda sjøn. Underbart vackert och vind kring 7-10 m/s næstan varje eftermiddag vi var dær. Detta var dock ett par år sedan så jag såg många surfare men INGA kiteare. Kanske pga svårigheter mad launching,,,,Vet inte, men vært att kolla upp.
-
Har också hört att Sicilien har bra spots brukar ha någon tävling mellan öarna där nere kan ju vara värt att kolla upp när denna tävling skall vara.
-
gardasjön… ja vet inte…??har hört att vinden vänder tvärt vid middagstid? elakt förtal axel eller är det så?
sicilien ska läggas under luppen, det verkar vara stället….
tack för tipsen!!!///lina -
Det är precis så Lina, men det ger klart omväxling?
Vet att det kitas en del på Garda, men det är väl lite havet man vill ha också. Du får gärna hålla oss uppdaterade om hur det går för jag vill med te Italien. -
självfallet, när har du planetar att åka?
ska inhandla en bra digitalkamera åxå, så nog kan jag dokumentera… -
Tyska tidningen SURF har haft lite artiklar om Toscana som låter schysst. Lite lokala brisar som ger lagom kitevind.
Sen finns ju alltid Sardinien, inte bara Porto Pollo utan fler bra ställen. Vet inte med vinden på sommaren dock.
/Magnus
Logga in för att svara.