-
Jag blir lurad på en Hypersonic!
F2 sunset, sedan screamer och slutligen den, enligt reklamen, snabbaste serieproducerade brädan någonsin “Mega Jaq”. Vid denna tiden hade det ju funnits bra slalombrädor i drygt 10 år och 1994 borde ju gränsen, precis som reklamen sa, nåtts för hur bra brädor som kunde produceras. Mega Jagen skulle vara förevigt. Nu har jag i mitt racestall en Mega Jag, en Copello 285, en Bic 299, och en Thommen xxl. Alla dessa brädor hade jag känslan av att de slog alla tidigare brädor med hästlängder. Hur fan kan det vara så att jag nu på allvar överväger att köpa en Hypersonic och tro att denna skall ersätta alla dessa bestsellers. Hjälp mig att inte beställa brädan och istället nöja med alla de fina brädor jag har. Varför kan jag inte köra 9,0 med Thommen xxl 7,8 med Bic och 6,8 med Copellon? Vidare undrar jag hur efter 20 års utveckling min Bic från 99 har blivit pinsamt smal med 58 cm och 150 liter. Varje år skall vi tro att allt blir bättre. Tänk er att vi alla som tror på reklamen inbillar oss att årets prylar är 5% snabbare än föregående års. Annars skulle det väl inte vara värt att köpa nytt? Farten vill vi åt men även solen, vattnet och gemenskapen. Jag kräver 5% ökad prestanda, annars köper jag inte nytt? 5 % årlig ökning i prestanda. DÅ skulle en Hypersonic gå dubbelt så snabbt som en Mega Jag, alltå 50 knop i marschfart, och 70 knop för dem som verkligen vill. Mer rimligt är alltså att årets brädor är 1% snabbare. Är det motiverat när man egentligen selgar för att det är kul att komma ut på vattnet? Hör bara namnet! HYPERSONIC. Vi (jag) blir lurade hela tiden.
Svar behövs snabbt innan jag beställer Hypersonicen.Hälsningar
Sebastian
Log in to reply.