Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing jag har hört….

Taggad: ,

• ove226

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 19:12

jag försöker i.a.f vara med på tävlingar men det är inte så lätt när man inte har körkort!
    men nästa år då kommer jag i min nyrenoverade surfbuss, jag va med på wave classic i år och inte f_n va det nå dåliga domare då inte! jaja cu next year!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2002 vid 16:43

hmmm…det kanske skulle hjälpa att sänka änmälningsavgifterna lite grann.

vad vet jag…?

• endy

Medlem
    3 oktober, 2002 vid 19:32

Jag har inte varit med och tävlat (än) men det är klart det kostar en slant, fast man får väll ändå lite mer för det?
    Typ käk, atmosfär, tja…nått mer är det säkert smile.gif
    Men klart att fler tävlar om avgiften sänks, sen får man se det till att alla kanske inte vill vara med för att komma sist,
    mao de finns kanske inte så många duktiga seglare… confused.gif

• jonasp

Medlem
    3 oktober, 2002 vid 20:31

Kanske lite fler lokala tävlingar till och börja med för att få upp intresse osv. (ni har hört det förut tongue.gif)
    Det känns kanske lite pjäxigt o dra i väg långt med bilen för att kanske få segla,vinden är ju oftast inte med en.

Nu tävlar ju inte jag men det kanske blir av nån gång i framtiden, och dessutom – öh sheit nu säger jag inte mer förresten!

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2002 vid 21:20

att sänka anmälningsavgifterna handlar det inte om.
    Det är få klubbar i detta land som går plus på en tävling.
    Lustigt att man ifrågasätter hundralappar. När sen seglarna kommer med utrustning för 50-100 000riksdaler.
    Sen att vissa tycker inför en klass till. Visst då blir det tre st i varje klass. Så alla får pris.
    Om man läser detta forum så vimlar ju detta land seglare i PWA klass.
    Felet ligger i att klubbarna måste fostra upp en juniorklass
    Som inom all sport. Då ökar man långsiktigt andelen tävlingsseglare. Hur många juniorer har Formula. En st.
    freestylen tre. Det bådar inte gott för framtiden.
    Vad jag säger är att SBF är oskyldiga till att återväxten är dålig. Klubbarna måste börja satsa på juniorer. grin.gif

• tabi

Medlem
    4 oktober, 2002 vid 17:06

jag ska börjar tävla som aset snart,
    ska bara bli lite grymmare! laugh.gif

Tcool.gifbbe

• flytboj

Medlem
    5 oktober, 2002 vid 19:56

När det gäller juniorer kan kanske ett problem vara att, frånsett att det kostar en hel massa slantar att hålla på med den här sporten (det gör ju faktiskt de flesta sporter), man är i stort behov av bil för att kunna ta sig till surfet…

Bara en tanke…

• tabi

Medlem
    5 oktober, 2002 vid 22:34

jo tack..! jag vet hur det är..! frown.gif
    skönt på landet där vi har sjötomt iaf… funkar nästan i varje vindrikting oxå! smirk.gif

• ola_p

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 08:21

Jotack, det är jobbigt att åka till apelviken eller liknande, surfa är inga problem,bara gå utanfördörren och rigga ung. Lyckligtvis surfar pappa och även min kusin som har körkort…
    Mitt största hinder är skolan… mad.gif

• tabi

Medlem
    6 oktober, 2002 vid 10:49

mm, sen är det ju skolan ja…!!! men fy faen, blåser det och jag får skjuts är den sedan länge glömd!!! svårt bara att få pappa att komma och hämta mig med grejorna på taket efter en halvskoldag…!

• anonym-anvandare

Medlem
    11 oktober, 2002 vid 19:05

Skärp er…
    Domaren dömmer så e det. Ingen kommer någonsin kunna ändra på det. Ska det införas nya domare så är det ju någon som måste välja dom också.. Det kan ju blir ovättvist hur långt bak som hellst!
    Många seglare är duktiga, inte undra på att de har svårt att utse vinnaren. INte ska vi väl behöva lägga ner tävlingar för någon blir sur för resultatet, så är det ju alltid, i alla sporter. Eller??

• anonym-anvandare

Medlem
    20 oktober, 2002 vid 20:51

Lessen att behöva säga detta men det är alldeles för mycket skitsnak här på konfen. Skippa detta.Jag säger för den skull inte att det bara är skitsnack här, visst finns det många intresangta och givande diskusioner. Men man kanske skall hålla vissa åsikter för sig själv istället för att slänga ut dem publika

mad.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    24 november, 2002 vid 09:00

tja.

själv e jag 15 år å började segla för två år sen. att jag inte började tidigare berode på att ja inte visste vad vindsurfing va. jag tror att om klubbarna gör mer reklam för sig och sporten så får vi fler junior seglare. de behövs. Och de där me att de är dyrt tror jag de flesta kan lössa på ett eller annat sätt. de gäller bara att prioritera. för mig blev de surfprylar istället för moppe…

……………………………………………

RING SÅ SEGLAR VI…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing jag har hört….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.