Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jag körde lite på åker här hemma idag :o

• Jag körde lite på åker här hemma idag :o

Publicerad av 10ms-anders på 29 januari, 2012 vid 14:08

Det gick förvånandsvärt bra även om det bara var ca 7cm snö. Är det någon mer som kört runt gbg området och kan tipsa om bra ställe? Såg att dom åkte skridskor i ljungkile ute på havet, ingen som vet hur isen är?

Vill ju ut så mkt som möjligt.

Ha det 🙂

johnk svarade 12 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • rickard_nr1

Medlem
    29 januari, 2012 vid 14:29
    10m/s Anders;680550 wrote:
    Det gick förvånandsvärt bra även om det bara var ca 7cm snö. Är det någon mer som kört runt gbg området och kan tipsa om bra ställe? Såg att dom åkte skridskor i ljungkile ute på havet, ingen som vet hur isen är?

Vill ju ut så mkt som möjligt.

Ha det 🙂

låter ju gött, ja körde på åker förra året lite här och var när det va gott om snö. för min del får de kärna komma lite mer, intressant med isen du sa, vet inte om jag hade valt att åka på havet med så få minusgrader, förra veckan va de 4+ i vattnet kring orust, insjöar kanske är lite bättre men de krävs nog mer kyla och lite vind så de kan frysa på riktigt

• muuu123

Medlem
    29 januari, 2012 vid 18:09

Så här såg det ut i ljungskile idag:) Lite tunt på sina håll men det gick iaf.

Min första film någonsin så ni får ursäkta att den kanske inte är så spännande.

[ame]http://youtu.be/MB2F1M6w5Zg[/ame]

• 10ms-anders

Medlem
    29 januari, 2012 vid 19:59

Det verkar ju jätte tunt. Hur tjock var isen? Jag e lätt där någon eftermiddag eller till helgen.

• muuu123

Medlem
    29 januari, 2012 vid 21:10

Nja, var nog lite extra tunt just där. Resten är 5-6 cm. Det var säkert 20-25 pers som var ute med skridskor och ingen trillade i vad jag såg iaf.

Skicka ett pm så hänger jag med ut.

• kneepad

Medlem
    30 januari, 2012 vid 17:49

Hänger oxå på! Är ledig fre-mån.
    Finns det något fyrkantigt brunt hus i anslutning där man kan ta värmande fika…..he, he….
    Fast min chef är på semester så vi kan ta vårt pentry i småbåtshamnen oxå…

• muuu123

Medlem
    30 januari, 2012 vid 18:27
    kneepad;680632 wrote:
    Hänger oxå på! Är ledig fre-mån.
    Finns det något fyrkantigt brunt hus i anslutning där man kan ta värmande fika…..he, he….
    Fast min chef är på semester så vi kan ta vårt pentry i småbåtshamnen oxå…

Jodå, ett sånt hus ska nog gå att leta reda på:) Var ute idag med och toppa nära 60km/h enligt gps, 12:a i 5-6 m/s. Festligt värre:cool2:

• 10ms-anders

Medlem
    30 januari, 2012 vid 19:05

Åh jag ska jobba tills söndag :-/

• curt_a

Medlem
    30 januari, 2012 vid 19:35

Ser härligt ut! Så länge isen bär. Att fara runt utan ordentlig isutrustning, d v s ryggsäck med gren- och midjerem, packad med ombyte i tätslutande plastpåsar för att ge flytkraft, karbinhake samt kastlina, isdubbar som sitter uppe vid hakan (inte på magen..) eller flytoverall eller dylikt, är inte så klokt. I samband med kitesurfing i sig verkar det generellt finnas en ganska god riskmedvetenhet, men när det gäller iskunskap verkar medvetenheten tyvärr inte vara densamma. Vi som är intresserade av issegling/-surf borde egentligen organisera oss och ta fram säkerhetsrekommendationer. Förmodligen finns det även mycket att lära av befintliga föreningar som exempelvis Stockholms skridskoseglarklubb, SSSK.

• muuu123

Medlem
    30 januari, 2012 vid 20:29
    Curt_A;680644 wrote:
    Ser härligt ut! Så länge isen bär. Att fara runt utan ordentlig isutrustning, d v s ryggsäck med gren- och midjerem, packad med ombyte i tätslutande plastpåsar för att ge flytkraft, karbinhake samt kastlina, isdubbar som sitter uppe vid hakan (inte på magen..) eller flytoverall eller dylikt, är inte så klokt. I samband med kitesurfing i sig verkar det generellt finnas en ganska god riskmedvetenhet, men när det gäller iskunskap verkar medvetenheten tyvärr inte vara densamma. Vi som är intresserade av issegling/-surf borde egentligen organisera oss och ta fram säkerhetsrekommendationer. Förmodligen finns det även mycket att lära av befintliga föreningar som exempelvis Stockholms skridskoseglarklubb, SSSK.

Nu hade vi både flytväst, dubbar, kastlina, 2 min till varmdusch osv. så det var allt lugnt. Har plurrat förut så jag vet hur det känns. Men visst, jag förstår vad du menar.

• johnk

Medlem
    5 februari, 2012 vid 13:57

Nån som kör idag (skidor/bräda/skridsko)? Man vaknade lite sent idag … 🙁

Imorgon då? Ser ut att kunna bli vind

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jag körde lite på åker här hemma idag :o

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.