Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Jag spräckte "me Julie"…
-
Jag spräckte "me Julie"…
Publicerad av hellgren på 15 juni, 2007 vid 06:44Var i b-landa igår o övade standin-to-nosedive, vilket naturligtvis resulterade i en kanske 4cm lång spricka. Finns det någon som känner sig manad att laga den åt mig för en vettig penning? Jag är kass på det, och dessutom tar jag aldrig tag i sånt. Så jag hade gärna sett att nån kunde hjälpt mig.
Eller om ni vet nånstans man kan lämna in sånt här och inte behöva betala allt för mycket, hon har ju ändå ett par år på nacken nu.
lars_k svarade 17 år, 5 månader sedan 18 Medlemmar · 29 Svar -
29 Svar
-
Fattade inte vad du menade med me julie men du menar antagligen mon jolie?
-
Jesus! Me julie är ju från 2002, jag gav inte mer än 2 papp för henne. What to do what to do??
Nej oscar, döpt min bräda efter ali-g´s flickvänn 🙂
-
Tycker inte Uffe är dyr, har lagat två av mina brädor hos han, o det man betalar för är en bra lagning, han lagade min Nasih wave comp 8.3 för ett par år sedan, ni som vet hur brädan ser ut vet att den har hög finnish på just under sidan, o det var svårt att se vart han hade lagat..även för mig som visste vart lagningen var.
Om man tycker han e dyr kan man laga de själv o se hur bra de blir..de kanske blir bra vad vet jag, men det handlar även om tid.
-
Jo det handlar ju om att jag inte har tid till det, och att jag inte pallar att göra ett kasst jobb med det. Men jag menar, om det som nån sa kostar 2000:- då kan jag ju lika gärna köpa en annan bräda. Min är ju inte värd SÅ mycket idag.
-
Men det behöver ju varken bli fult eller ta tid att laga.. det beror ju lite på hur illa det är…
-
var väl inte så jätte illa egentligen.. men sen ere ju mycket snack om hur farligt den där jävla epoxyn är.. Har lagar på min gamla bräda. Men då körde jag gelcoat o väv bara (E det lika farligt förresten?) men det blev ju sådär också..
-
Sluta, sålänge man inte inhalerar gelcoat eller smörjer in kroppen med epoxi varje kväll så är de nog lugnt!!
Jag håller på att laga 5-6-7 skador på min bräda för tillfället.. då använder jag gärna händerna direkt eftersom det blir mer smooth resultat……
Men vafan, jag gör detta 1-2 gånger per år, så jag tror inte sannolikheten att dö i cancer av detta överskrider risken att dö i cancer av andra anledningar!!!
Gelcoaten gör en dock lite smått snurrig.. men det är bara najs ju!!! 🙂
-
Skulle av doften att döma att gelcoat är farligare än epoxi förresten! 😉
-
Den största risken (även vid kortvarig exponering) är väl att man blir allergiskt och sedan inte kan slipa på en fena utan att få utslag och andnöd.
-
@hellgren 391106 wrote:
var väl inte så jätte illa egentligen.. men sen ere ju mycket snack om hur farligt den där jävla epoxyn är.. Har lagar på min gamla bräda. Men då körde jag gelcoat o väv bara (E det lika farligt förresten?) men det blev ju sådär också..
Självklart skall man ha respekt för kemikalierna. Men det finns ju skyddsutrustning.
Detta är ju något som kan diskuteras hur länge som helst.. Det är ju bara att välja. Betala någon för att göra det, eller göra själv. svårare än så är det ju inte.
2000:- för en reparation är inte särskillt dyrt. Har svårt å tro att någon annan seriös skulle göra det billigare. Räkna på det själv.. Material, lokalkostnad, el, arbetstid och moms. (om han nu kör vitt, vilket jag antar??) -
Ok, får väl ge mig på att fixa det själv då.. Måste hinna till clabbes(chlas olsson) innan helgen. Det är ju midsommar 😀
Jag tycker inte att det är dyrt, det är inte det, det hela handlar om. Men om jag har gett 2000:- för brädan, när den va hel, inte f-n ger jag 2000:- för att laga den då.
Tack för hjälpen alla!
Logga in för att svara.