Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing JAG SPYR PÅ……..

• f-g-bengtson

Medlem
    20 december, 2000 vid 08:31

utan även mr.ordonez verkar shapa rätt små brädor.
    har kontrollmätt några JP custombrädor i våras och de var betydligt mindre än vad som stod på dem, rätt nära dina 240. Personligen gillar jag att ha lite bredd på mitten för att ploppa upp brädan när det tunnar ur, volym är inte heller alltid att förakta om det tunnar ur helt.

RE: Star´s Fish så är jag skeptisk. hur skall man kunna rida med en 43cm bred bräda i tailen? man kanske kan efterlikna känslan på nåt vis men hur är det egentligen? nån som testat?

Frans. G. Bengtson

• anonym-anvandare

Medlem
    20 december, 2000 vid 11:25

Bara för att rappa upp hipp faktorn på småbrädor ytterligare så
    ligger Mark Angulos brädor tydligen mellan 210-230.

Lycklig vore den som matchade Olas vikt.

Å andra sidan är man ganska ensam ute när det trycker i över 25 m/s och
    det är då det är riktigt kul, det skulle jag nog inte klara om jag vägde 60-65.

Med andra ord det finns fördelar och nackdelar med allt.

MVH///J.S.

• luwa1

Medlem
    20 december, 2000 vid 11:49

Jag gillar också pyttebrädor som aldrig planar för det är så läskigt när det går för fort. Ett bra sätt att få lagom volym på brädan är att antingen hetsäta eller svälta sig ner till rätt vikt. På så sätt kan man köpa vilken bräda man vill och sedan justera sin vikt därefter!

• grinchen

Medlem
    20 december, 2000 vid 12:51

Vad kostar Proofen?

• ola-h

Medlem
    20 december, 2000 vid 20:33

Hur tidigt man planar har mcket lite med storleken på brädan att göra. Min 235:a planar t.ex. tidigare och tar betydligt bättre höjd än min 249 Proof.

Ola H.

• ola-h

Medlem
    22 december, 2000 vid 07:06

Jag köpte Proofen mest för att jag ville testa lite och få lite nya intryck. Om du är intresserad kan du få köpa den för 5500:-. Det är en 99 och den är i fint skick.

Ola H.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing JAG SPYR PÅ……..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.