Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing jag tycker synd om er….

• jag tycker synd om er….

Publicerad av herodude på 2 oktober, 2005 vid 17:16

SOM INTE VAR I APEL I LÖRDAGSFÖRMIDDAG!!!! när jag komut vid 10 halv 11 side off å gubbögt. laugh.gif:D:D:D:D:D:D ja det kommer aldrig att glömmas, synd bara att jag var helt rå överrigad med 3.7 men ändå aj aj aj vilken dag, sen vred sig vinden och ökade så vågorna blev större å stökigare men fortfarande tok grymmt runt 3 m på sina ställen…. laugh.gif:D:D:D

surfslusken svarade 19 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • chrillecarlsjo

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 17:26

Definiera “gubbhögt”…!?!?!?!?!?!

• herodude

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 17:48

de var lite högre än mig å jag är 183.. 😛

• karapp

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 19:26

Lejet kickade MER…. cool.gif

• herodude

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 19:31

lätt inte, där jag är ere alltid bäst enligt det gammla kinesiska ordspråket. laugh.gif

• karapp

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 19:43

knappast… mad.giflejet kickar alltid hårdast på syd, apel e crossbana mellan vågorna wink.gif

• ola_p

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 19:56

Apel e nog jättebra på sydligt, åk dit så blir det mer plats i läjet! wink.gif Faktum e att båda vikarna funkar, stökigare i apel, men lite mer tryck i vågorna medans lejet levererar lite längre och renare lines.
    Seglade lejet, där Mini John drog av det högsta hoppet jag sett i sverige iaf.. Sjuuukt högt. cool.gif

• big_jeppe

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 21:09

Gubbhögt är lika högt som en gubbe.
    Masthögt är lika högt som en mast.

Sen kan man ju räkna med att folk skarvar lite också för att förbättre sina surf-historier wink.gif

• herodude

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 21:11

jahaja jo, trodde itne det skulle bli något i apel men as cleana vågor på förmiddagen 2 meters å side off vind! trodde det skulle bli helt platt, men full patte i 3.7 laugh.gif har aldrig seglat sånna förhållanden helt tokigt… någon av de 3 -4 andra som var ute den dagen kan väll intyga hur tok grymmt det va??!!!

• big_jeppe

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 21:20

Ta inte illa upp. Själv körde jag i fituna, där var det knähögt laugh.gif . Men det var bästa vinden i närheten av kungliga huvudstaden.

• herodude

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 21:31

hehe inga probs, såg inte ditt inlägg förrns jag postat..:o

• hakuna

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 08:41

I Läjet kan jag intyga att det var logo-högt.

/Niclas – fortfarande hög efter lördagen

• surfslusken

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 09:03

“Bättre än så här blir de inte i Läjet!!!”

De utbrast en lokal, mkt erfaren och erkännt duktig surfare i Läjet vid lunchtid i lördags när han klev ur vattnet efter förmiddags passet. Men de bästa va att han hade fel! För de blev faktiskt ännu lite bättre senare på dan!

Visst, de var nog den byigaste vinden jag vart ute i, men med dom vågorna och den vinkeln hade man lätt överseende med vinden. 4,7an va ett par tre storlekar för stor en bit ut och aningen för liten ibland längst in. Men där emellan, just där vågorna va som finast och störst stämmde ALLT. Har aldrig haft sån vågridning i sverige.

De näst bästa med hala dan var att Frippe missade det hela och de egentliga syftet med de här inlägget är att gnida in det ännu lite mer i hans (inte allt för fagra) mulliga ansikte! grin.gif grin.gif

• calle

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 10:21

Ingen som hade en kamera och har lust att skicka upp lite bilder?
    / Calle

• surfslusken

Medlem
    3 oktober, 2005 vid 11:05

Svar till:

Ingen som hade en kamera och har lust att skicka upp lite bilder?
    / Calle

[/ QUOTE ]

Säkert flera som hade kamera med, men dom hade nog inte lust o plocka fram dom pga regnet. Sikten va ju lite begränsad, ljuset kasst och så seglade man långt från stranden, dvs fin fina surfförhållanden men inget vidare för film/foto. Tror inte bilder, varken rörliga eller still, kan ge en rättvis bild av hur kul det var!

Synd att du inte va där Frippe!! grin.gif grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing jag tycker synd om er….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.