Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Jag var nog för snabb att idiotförklara Basse!
-
Jag var nog för snabb att idiotförklara Basse!
Publicerad av s på 6 oktober, 2006 vid 07:59Fick ett SMS i morse kl.05.30 från Basse där han skrev: “Åker till Läjet om en stund”
Då jag vaknade till liv en timma senare kollade jag observationerna över kusten och det var sååå kasst! Och jag messade tillbaka mycket narrande kommentarer där jag idiot-/inkompetensförklarade Basse och Adde! Även Drak-Glenn fick en släng då han levde i förnekelse (han brukar ju ha fanatisk koll).
Jag fick många spydiga kommentarer tillbaka med dolda hot om brevbomer etc eftersom de satt i bilen i ösregn, ostlig vind på 6-7m/s!Men ack så fel jag fick!
Kolla http://www.apelviken.nu vad som hände då jag satt och åt min frukost…
Aj faaaan!
/S…
jeppepeppe svarade 18 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Enligt DMI verkar det vara högst tillfällig vind spara dig till Lördag Söndag.
-
Enligt DMI verkar det vara högst tillfällig vind spara dig till Lördag Söndag.
trenden är tydlig -
Och nu fick jag mess att de seglar 4.7….
Men nu åker jag till Ghettot Fiskebäck för en lunchsession på freestylebrädan! :santa:
/Staffan
-
S.. wrote:Även Drak-Glenn fick en släng då han levde i förnekelse (han brukar ju ha fanatisk koll).
Jag fick många spydiga kommentarer tillbaka med dolda hot om brevbomer etc eftersom de satt i bilen i ösregn, ostlig vind på 6-7m/s!Men ack så fel jag fick!
Kolla http://www.apelviken.nu vad som hände då jag satt och åt min frukost…
Aj faaaan!
/S…
AHHHHHH…..FY VA GÖTT !!!!!! 😉
Det hela handlar om timing Staffan… hehehe….. (ska erkänna att jag efter ditt mess funderade om man var totalt skadad i skallen), men det var snabbt glömt efter att jag gått i lagom till graf-spiken. Fick mig par timmar innan lunch och sitter nu åter på jobbet med ett fett smile, se så, åk du och plaska i fisken i regnet så syns vi i Apel imorgon hehehe…..
Mvh Glenn
-
Hur lång är en lunch? Hur långt är ett snöre? “Lunch” är ett relativt ord i vindsurfingkretsar.
Jag brukar surfa på morgonen före jobbet ibland. Sådana morgnar brukar, lustigt nog, sträcka sig till strax efter lunch. Då har jag surfat på lunchen.
-
man skulle ha en minilastbil där man kan ha riggen riggad. Köra till stranden ta av sig kostymen(har våtdräkten under) ta prylarna direkt från lastutrymmet och springa ner till vattnet. Jag har ingen bil ens så jag behöver minst 8 timmar för att få två timmar på vattnet.
-
Surfjohan wrote:Hur fan hinner ni surfa på lunchen ???
Tack gode gud för flextid!
dr Masse wrote:Jag brukar surfa på morgonen före jobbet ibland. Sådana morgnar brukar, lustigt nog, sträcka sig till strax efter lunch.Ähum….på spiken där Masse:wink:
//Glenn
-
Surfjohan wrote:Hur fan hinner ni surfa på lunchen ???
10 minuter till Fiskebäck.
10 minuter rigga och fixa.
Segla en timma (eller oftast lite mer).
10min rigga ner.
10 min åka tillbaka.
Allt klart på två timmar.
De hinner inte ens märka att man är borta!
Flex – JA!
Stämpelklocka – NEJ! 😉/Staffan
-
Det är såååååå skönt att klockan 5:30 bara höra hur Basse kliver upp, se hur mörkt det är i rummet, höra smattret mot rutan, känna kalla luften i rummet och sedan vända sig om och dra ihop täcket till en liten kokong och somna om. Hur mycket sideshore det än är, så KAN det bara inte bli bättre än att ligga kvar i sängen den tiden på morgonen!! (och förmodligen kommer jag aldrig få reda på om jag har fel heller…) 🙂
-
S.. wrote:Surfjohan wrote:Hur fan hinner ni surfa på lunchen ???
10 minuter till Fiskebäck.
10 minuter rigga och fixa.
Segla en timma (eller oftast lite mer).
10min rigga ner.
10 min åka tillbaka.
Allt klart på två timmar. (HMHM!)
De hinner inte ens märka att man är borta!
Flex – JA!
Stämpelklocka – NEJ! 😉/Staffan
Förenklat så har man som Staffan en lunch som är 3 timmar och 26 minuter lång (om man räknar tiden mellan inläggen):grin: 😀 😀
/Glenn
-
Ojojoj!
Visst var det bra och det handlade enbart om timeing (nån gång är det väl vår tur att träffa rätt?)! Efter lite tvekande (ja Staffan sänkte ju vårt humör på vägen ned) så blev det 4.7 och storvågis… På vattnet 07.30. Jag, Basse, Glen och en till.
Smälde till utanför piren och där var det 4.7+, red gjorde man i sideshore långt ner i viken och 4.7-. Efter ett byte till lillvågisen så körde vi järnet samtidigt som parkeringen fylldes, mestadels av norrmänn. Fram till 10 var det precis så bra som det kan bli i läjet. Sen blev iaf jag lite trött, vinden vred upp lite och viken fylldes av seglare. 11.30 dog det och vi packade ihop…
Efter några stopp på vägen hem (mat, bensin, surfprylar) så är man på jobbet “efter lunch”, dvs nyss…
-
Till er som missade dagens föreställning: Den går i repris i morgonbitti!
/adde (som inte behöver ställa om väckarklockan)
Logga in för att svara.