Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Jag vill skaffa formulabräda, frågan är vilken

Taggad: 

• Jag vill skaffa formulabräda, frågan är vilken

Publicerad av canoya på 17 mars, 2003 vid 07:51

Jag har med avund sett formulaseglare plana i nästan vindstilla så nu måste jag också prova.

Jag har ett 9,0 segel (‘brunmålat’ som någon vitsade i budgetmasttråden ) som kanske kompletteras med något större om jag fastnar.

Brädan bör lämpa sig för mig som är ny på formula men har seglat sedan början på 80-talet (när det hette brädsegling) och vill plana tidigt men inte har tid eller ambition att tävla. Däremot vill man ju gärna mäta sig mot de som är ute och kör samtidigt. Jag väger ca 85 kg.

Har ni tips och råd eller kanske något lämpligt till salu så är jag intresserad.

/Håkan

swe-1 svarade 21 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 mars, 2003 vid 08:44

Jag har en till salu som skulle passa dig.
    Ring 0730-497707
    Sebastian

• swe-1

Medlem
    17 mars, 2003 vid 09:41

Om du är ute efter att plana så tidigt som möjligt ska du helt klart satsa på en modernare formulabräda som då är minst 95cm bred. 9.0 är dock i minsta laget. För bra lättvindsegenskaper bör du åtminsone ha en 11.0:a.

//JIMMY

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Jag vill skaffa formulabräda, frågan är vilken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.