Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jaha då drar sjuan också snett..

• Jaha då drar sjuan också snett..

Publicerad av hakanh på 13 juni, 2011 vid 20:31

När 2 av 3 kites i en sprillans ny quiver drar snett så blir man less. Tolvan drog snett, nian flög bra och igår provflög jag sjuan som också drog snett. Visade det för en del folk i Habo som höll med om att den inte flög balanserat. När leverantören inte svarar på ens mail eller ringer upp när dom lovar så blir man ju dessutom bara förbannad. Det har nu gått 10 dagar sen jag skicka in min reklamation och har inte fått någon feedback trots att jag flera gånger skickat mail och frågat hur det går. Sommaren rinner iväg och här sitter man på ett gäng defekta kites som man dessutom betalt rätt rejält med cash för.

Dessutom börjar man ju tvivla på North’s kvalitet när 2 av 3 kites är defekta så nu känns det som att man bara vill slänga dom åt h*lvete och köpa något annat. (torch t.ex.) Men då vill det till att man får tillbaka cashen för vegasarna annars har man köpt kites för 50k på en säsong 😉

Tänkte slänga fram lite hard facts om varför kiten kan dra snett även om jag inte tycker att det är mitt jobb som kund. Dom kanske lyssnar bättre om dom får se svart på vitt att kiten e defekt.

Sjuan får plats i lägenheten och på den ser det ut som att det handlar om en twistad leading edge. Bifogar lite bilder för att se om någon håller med eller om det ser normalt ut. Är ju alltid svårt fånga sånt här bra på bild men har försökt. Det jag tycker är tydligt är att vänster vingspets lutar inåt betydligt mer än höger vilket gör att kiten ”bromsar” mer på vänster sida än på höger och således drar åt vänster. Om man vill nörda loss på riktigt kan man dra fram vattenpasset och fota och visa hur stor skillnad i lutning det är på de båda sidorna. Jag tror dock inte att det krävs sådär jättestor skillnad i form för att den ska dra snett eftersom man inte deformerar kiten så där värst mkt även när man svänger den kraftigt eller loopar den.

Jaja hoppas det här får ett bra slut, så att man kan ha ball på vattnet igen.

langens_kite svarade 13 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • skotten

Medlem
    13 juni, 2011 vid 21:39

every brand has mondagsexemplar, its a fact, bummer that you got two out of three, but the customer service is SHIT, especially when spending that amount of money, north are not exactly the cheapest out there. Time to Name and Shame the shop so that when people google them they come here and see this.

If customer service is more important to you than riding a north, ask peoples opinion on Anders at LAsurf and get him to sort you out with a bunch of slinshots instead ; )

Gäst
    14 juni, 2011 vid 04:30

Kan du inte kompensera det med knutarna??

• pepa

Medlem
    14 juni, 2011 vid 06:16
    *********;658919 wrote:
    Kan du inte kompensera det med knutarna??

Är kajten felsydd är det inte mycket att göra.

• hakanh

Medlem
    14 juni, 2011 vid 07:54

Nej tänker inte försöka kompensera en sprillans ny kite som e snesydd, inte en chans.

Jag behöver absolut inte köra North, köpte Vegas för att jag tyckte det var en skön kite att köra. Stod länge i valet och kvalet mellan att köpa Vegas eller Torch. Just nu skulle jag inte vilja något hellre än att köpa andra kites istället. Dock ligger nog torchen närmast till hands eftersom jag provkört denna och dessutom fått bra pris och leveransvillkor.

Men just nu känns det som man sitter i en sax. Ingenting händer på Northfronten och jag vågar egentligen inte köpa något annat förrän jag vet hur det går där. Kan ju bli så att jag köper en hel quiver till sen får jag inte lämna tillbaka Vegasarna utan får endast ersättningskites och då behöver jag sälja av Vegasarna själv vilket med 100% säkerhet kommer bli en förlustaffär. Dessutom e jag inte sugen på att ligga ute med 25000:- till. Sånt här e grymt frustrerande, sitter med 2 av 3 kites som e defekta och kommer ingenstans…

• schweinsteiger

Medlem
    14 juni, 2011 vid 08:17

Vet inte om du köpt direkt av Wallén (generalagenten i sverige) eller om du köpt av någon annan. Hur som helst så tycker jag det är läge för generalagenten att kliva in här och ersätta dina kites med nya som flyger som de ska. Det finns inga som vinner på att denna tråden spinner vidare utan att ditt problem blir löst, utan enbart förlorare, North själva, deras återförsäljare och generalagent och framför allt du.

Dags för North att visa att deras högre prisnivå är värt att satsa på.

• schweinsteiger

Medlem
    14 juni, 2011 vid 08:32

Vet inte om du köpt direkt av Wallén (generalagenten i sverige) eller om du köpt av någon annan. Hur som helst så tycker jag det är läge för generalagenten att kliva in här och ersätta dina kites med nya som flyger som de ska. Det finns inga som vinner på att denna tråden spinner vidare utan att ditt problem blir löst, utan enbart förlorare, North själva, deras återförsäljare och generalagent och framför allt du.

Dags för North att visa att deras högre prisnivå är värt att satsa på.

• skanepaul

Medlem
    14 juni, 2011 vid 08:54

Får du inte dessa utbytta är det katastrof!

Jag hoppas att alla åf i sverige fattar man tjänar grymt mycket på att lösa såna här grejer snabbt och smidigt innan det dyker upp på ett forum…men tydligen inte.

• skanepaul

Medlem
    14 juni, 2011 vid 08:54

Jag hoppas att alla åf i sverige fattar man tjänar grymt mycket på att lösa såna här grejer snabbt och smidigt innan det dyker upp på ett forum…men tydligen inte.

• rrd_z

Medlem
    14 juni, 2011 vid 08:56

Vart har du köpt dom ? Du har som alltid 14dagars öppet köp så det är bara att lämna tillbaka dom. Har du beställt dom nån stans.. ta ledigt åk o lämna dom och säg att du ska ha kompensation för att du fått ta ledigt och åkt pga att dom inte svarar på dina mail m.m

Sen tycker jag du satsar på Naish hos Fahlens så får du alltid bra service och inga problem !! =)

• rrd_z

Medlem
    14 juni, 2011 vid 08:56

Vart har du köpt dom ? Du har som alltid 14dagars öppet köp så det är bara att lämna tillbaka dom. Har du beställt dom nån stans.. ta ledigt åk o lämna dom och säg att du ska ha kompensation för att du fått ta ledigt och åkt pga att dom inte svarar på dina mail m.m

Sen tycker jag du satsar på Naish hos Fahlens så får du alltid bra service och inga problem !! =)

• skanepaul

Medlem
    14 juni, 2011 vid 09:03

• skanepaul

Medlem
    14 juni, 2011 vid 09:14

• pepa

Medlem
    14 juni, 2011 vid 12:12

Vi förstår Paul.

• olla

Medlem
    14 juni, 2011 vid 12:15

Har du kollat så att framlinorna inte är olika långa? Jag har det problemet med mina north bommar, fast de har några år på nacken
    /Ola

• dadil

Medlem
    14 juni, 2011 vid 15:47

har du kollat så att du inte håller bommen snett?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jaha då drar sjuan också snett..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.