Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Jaha då drar sjuan också snett..
-
Jaha då drar sjuan också snett..
langens_kite svarade 13 år, 10 månader sedan 12 Medlemmar · 25 Svar
-
Jaja nu har jag fått svar, förhoppningsvis löser detta sig. Bommen och linorna har jag kollat för längesen. Har även vänt bommen men beter sig precis likadant. Och nä tror inte att jag håller bommen snett 😉 Mätte upp kiten ikväll och den e ordentligt sned inget snack om den saken.
-
RrD_Z;658946 wrote:Du har som alltid 14dagars öppet köp så det är bara att lämna tillbaka dom. )
Det där stämmer inte! Många kanske tror det men så är det inte.
”Öppet köp
Att handla på öppet köp betyder att du får pengarna tillbaka om du ångrar köpet och lämnar tillbaka det du köpt inom en viss tid.
Det finns ingen lag som ger dig rätt till öppet köp när du handlar i butiker. Men det finns många varuhus, affärskedjor och enskilda affärer som tillämpar öppet köp utan att du behöver be om det.Det är alltså inte självklart att du kan återlämna en vara och få pengarna tillbaka om du ångrar ett köp. Vill du köpa en vara på öppet köp bör du be om det innan du betalar. Om affären går med på öppet köp är det viktigt att detta antecknas, till exempel på kvittot. Spara alltid kvittot. Lämna tillbaka varan i tid, det vill säga innan öppet köp-tiden går ut. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den.”
Från konsumentverkets hemsida.
Öppet köp på kites tror jag inte skulle funka.
-
kollade på 7an i luften och inget snack om att den drog snett. en kite ska inte falla ner som en sten åt ena sidan och hänga hur stabilt som helst på andra hållet. gravitationen är oftast samma på båda sidor i vindfönstret. 🙂
-
SkånePaul;659034 wrote:Öppet köp på kites tror jag inte skulle funka.
Vi har öppet köp på kites. Inte exakt som ovan, men tillräckligt likt. skillnaden är att vi byter även om grejjorna är använda men bara mot andra prylar. Det funkar bra om man vet vad man snackar om när man rekommenderar och inte bara går på vad man har hemma. Vi tycker kunderna verkar uppskatta det också.
http://surfbussen.nu/sveriges-basta-kitekop/ -
Skulle varit tydligare, jag menade pengarna tillbaka.
Det skulle bli fina förluster i längden….
-
well, did you get new kites or did they tell you to put baby powder into it?
-
Vi får se vad som händer, ska skicka upp sjuan så dom ska kolla på den nu. Den är det inte hela världen att vara av med några dagar. Babypuder kan funka om det bara e bladdern som e twistad. Men nog om detta nu, är bara en deprimerande tråd. Avlägger rapport när jag vet hur det slutar.
-
Har varit med om samma sak då jag dragit ur leading edge för att laga draker.
Om man har riktigt otur kan den hamna riktigt ordentligt ”twistad”då man stoppar tillbaka den, då syns det direkt.
Det ska inte vara så från en stor leverantör som North men allt kan hända.
Prova att lossa leading edge i ändarna utan luft och dra in blåsan en bit ( ca 2 m) skaka samtidigt som du drar tillbaka den. Pumpa upp å kolla.
Logga in för att svara.