Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jaha då var man klar.

• brickan

Medlem
    25 maj, 2004 vid 10:28
  • brickan

Medlem
    25 maj, 2004 vid 10:34

I

• brickan

Medlem
    25 maj, 2004 vid 10:35

3

• roland

Medlem
    25 maj, 2004 vid 10:38

du borde ha en quickrelease på leashen

• brickan

Medlem
    25 maj, 2004 vid 10:38

5

• brickan

Medlem
    25 maj, 2004 vid 10:39

Jag har kniv det borde räcka

• eketeket

Medlem
    25 maj, 2004 vid 10:54

har du borrat hålet eller finns det en variant med förborrat? håller på att modda min just nu å detta var ju en snygg lösning. kan inte nån slänga in lite bilder (vet att det är gjort tusen gånger innan men orkar inte söka) på bästa fastsättningen i selen. har man bara vanlig tråd/tamp/lina så gnags ju den av efter ett tag, eller finns det nåt smarthuve som löst det bättre???

• brickan

Medlem
    25 maj, 2004 vid 11:02

Har borrat själv eller inte jag utan en mekanisk verkstad för metallen är hård typ superhård.
    Borrade 4mm mitt i wichard w.
    Funderar själv på hur man ska binda på bästa sätt eller om man ska svetsa dit den.

• wipeout

Medlem
    25 maj, 2004 vid 11:20

Jävligt snyggt…. svetsa är svårt eftersom det är rostfritt. Det finns ju olika storlekar på Wichard – vilken storlek har du? (Lägg upp en bild med ditt schackel och en tändsticksask, CD skiva eller nåt annat så man kan jämföra…)

Jag skall knalla ner till verkstan på hörnet i em och se om de kan borra åt mig…

• brickan

Medlem
    25 maj, 2004 vid 11:53

Jag köpte det på http://www.kajtech.nu
    Wichard 2673 Quickrelease

Pris: 400 kr inkl. moms

• arnolderik

Medlem
    25 maj, 2004 vid 12:59

Kan meddela att den där lösningen absolut INTE rekommenderas. Var nere i Tarifa över valborg och då pratade jag med en snubbe på kiteboard pro center. Han hade typ 5 st olika lösningar på shackel. Han började med att visa 2 st av exakt den där modellen där schaklet hade gått rakt av… dvs 1. det är för klent, axeln som det snurrar på går av vid fet belastning eller ryck. Det finns dock en grövre variant som i övrigt är exakt likadan som man alltså bör använda. 2. vid en panik situation så har det visat sig att åkaren har väldigt svårt att få tag i den lilla kulan som man måste dra i för att komma loss, dvs man riskerar att inte lyckas releasa!! Livsfarligt mao. 3 Du måste ha en release till leashen oxå, glöm det där med att fippla upp en kniv. Tro mig jag har varit med om ett close call och det är inte kul när man inte kommer loss shocked.gif shocked.gif. Jag har en bättre lösning på det där som jag ska försöka visa med en enkel skiss, det fina med den är att du inte behöver borra, bara lite snöre och knutar. Återkommer med den under denna tråd hoppas jag om jag lyckas lägga in bilden.

mvh
    AE grin.gif

• svan

Medlem
    25 maj, 2004 vid 13:04

Svar till:

Kan meddela att den där lösningen absolut INTE rekommenderas. Var nere i Tarifa över valborg och då pratade jag med en snubbe på kiteboard pro center. Han hade typ 5 st olika lösningar på shackel. Han började med att visa 2 st av exakt den där modellen där schaklet hade gått rakt av… dvs 1. det är för klent, axeln som det snurrar på går av vid fet belastning eller ryck. Det finns dock en grövre variant som i övrigt är exakt likadan som man alltså bör använda. 2. vid en panik situation så har det visat sig att åkaren har väldigt svårt att få tag i den lilla kulan som man måste dra i för att komma loss, dvs man riskerar att inte lyckas releasa!! Livsfarligt mao. 3 Du måste ha en release till leashen oxå, glöm det där med att fippla upp en kniv. Tro mig jag har varit med om ett close call och det är inte kul när man inte kommer loss shocked.gif shocked.gif. Jag har en bättre lösning på det där som jag ska försöka visa med en enkel skiss, det fina med den är att du inte behöver borra, bara lite snöre och knutar. Återkommer med den under denna tråd hoppas jag om jag lyckas lägga in bilden.

mvh
    AE grin.gif

[/ QUOTE ]

Nämen är det inte Wannabe Rick Iossi smile.gif
    Arnold E, har du testkört din moddade lösning tillräckligt för en utvärdering? Jag kan ta lite bilder och hjälpa dig, funkar den som du säger så är det en superlösning ju.

s

• arnolderik

Medlem
    25 maj, 2004 vid 13:26

Svar till:

Svar till:

mvh
    AE grin.gif

[/ QUOTE ]

Nämen är det inte Wannabe Rick Iossi smile.gif
    Arnold E, har du testkört din moddade lösning tillräckligt för en utvärdering? Jag kan ta lite bilder och hjälpa dig, funkar den som du säger så är det en superlösning ju.

s

[/ QUOTE ]

El grävlingito !
    Sluta hacka på Rick Iossi nu, han e ju grym på skrivbordssurf… smirk.gif
    Ja den är testad flera ggr, bla vid 2 situationer nere i Tarifa. Det talar sitt tydliga språk att det är en bättre lösning, man behöver inte vara hjärnkirurg för att räkna ut det när man ser hur lösningen ser ut… smirk.gif

• eketeket

Medlem
    25 maj, 2004 vid 13:46

perfekt, väntar med spänning. använder du wicharden då eller är det en totalt annan lösning?

• arnolderik

Medlem
    25 maj, 2004 vid 13:57

Svar till:

perfekt, väntar med spänning. använder du wicharden då eller är det en totalt annan lösning?

[/ QUOTE ]

Använder whichard men en grövre dimension. Återkommer asap.
    det fina är att du kan använda det scaklet som du borrat i om du vill, mao nu har du 2 alternativ grin.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA