Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Jaha då var man klar.
-
Har svårt att förstå hur det kan gå av men testade att lyfta ett ton i dag (truckbatteri) och det gick utan problem.
Tur att det höll för bettriet kostar ca 60000.
Men visst är man tung så kan det säkert gå av men inte innan min hengsele går i bitar. -
Mina grejer funkar klockrent ur bagen, men det kanske beror på att jag kör Cabrinha? Inget meckande, det får Pete o grabbarna sköta.
-
Svar till:
Har svårt att förstå hur det kan gå av men testade att lyfta ett ton i dag (truckbatteri) och det gick utan problem.
Tur att det höll för bettriet kostar ca 60000.
Men visst är man tung så kan det säkert gå av men inte innan min hengsele går i bitar.[/ QUOTE ]
Håller med om att det verkar otroligt att det kan gå av, men jag såg det själv, 2 st som hade gått rakt av, vilket föranlett att dem slutat sälja den dimesionen. Men jag tror nog att du kan köra med den där utan att vara orolig för brott. Men release systemet går att göra bättre, återkommer om det senare.
-
Mycket nyfiken på din lösning….. men att schacklet skall gå av… det betvivlar jag. Men har du sett det live så har du…..
-
Lajv såg han det inte men väl i affären som frassen hade brevid där vi bodde samt på ett annat ställe i Tarifa, kommer inte ihåg vad det hette men det var där Tommy köpte sin nya sele. Felfrekvensen på whichard schaklen är nog liten men det är ju trist att vara med bland den promillen eller vad det är.
Så med andra ord – KlenisErik, det är bara att fota av och lägga upp bilder till bevis på din lösning. Moddarna kallar!
s
-
Ja jag tror inte jag är ensamm med konstruktionen och det går säkert att göra bättre.
Innan hade jag inget utan krokade bara i och körde och det kändes lite läskigt.
Jag tror nog det är fler som kört av bommen än wichard. -
Svar till:
Jävligt snyggt…. svetsa är svårt eftersom det är rostfritt. Det finns ju olika storlekar på Wichard – vilken storlek har du? (Lägg upp en bild med ditt schackel och en tändsticksask, CD skiva eller nåt annat så man kan jämföra…)
Jag skall knalla ner till verkstan på hörnet i em och se om de kan borra åt mig…
When desire dies, fear is born.[/ QUOTE ]
NEJ det är inte svårt! ..eller jo, för den som inte kan e ju allt svårt -
Svar till:
Jag har kniv det borde räcka
[/ QUOTE ]
kniv haha, gödd löck o hinna, smäller det så har man fan ingen chans, om man nu ens överväger tanken att skjuta kiten
-
Hej jag fixade min så här.
gå in under pictures på
http://www.kiteaddicts.net
Jag svetsade fast min och la 2 st bollar på var sida och en slipad axel igenom där tampen gick.
Min har funkat utan att göra det allt för avancerat.
mvh Roger -
Såg faktiskt en Cabrinha som flög all världens väg när chickenloopen krokade ur, tur att Pete rasslade fram by passen. Den borde alla ha…
Christian -
Främsta tanken med kniven är nog inte att börja karva i luften utan att kunna ta sig loss om man ligger och simmar i lin(s)soppa…..
Logga in för att svara.