Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Järkholmen – Askim / Hovås
-
Järkholmen – Askim / Hovås
Publicerad av douglas72 på 13 september, 2004 vid 10:42Ngn som vet om det går att ta sig ut till / rigga / gå i , vid Järkholmen istället för vid Askim eller Hovås kallbad.
Man kommer ju ännu lite längre ut då…
the_novice svarade 20 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Jag tror knappt att man får köra bil dit om inte har ärende till golfbanan?
Har däremot sett att en del verkar gå i på näset sidan, och det är väl egentligen ännu bättre om det ligger på S eller SSW? -
japp, låter bättre…
Någon som gjort detta?
Vart går man i från Näset-sidan? -
Svar till:
Ngn som vet om det går att ta sig ut till / rigga / gå i , vid Järkholmen istället för vid Askim eller Hovås kallbad.
[/ QUOTE ]
Det är tyvärr helkört om du inte känner någon av markägarna
Jag vet efter som jag bor i området, man kan låsas att man ska till någon av fastigheterna och köra hela vägen ut men sen är det stopp, ingenstans att parkera, ingenstans att rigga….I hörnet mellan Näset & Smitten kan man gå i, gräs att rigga på men en bit att släpa prylarna då parkeringen ligger 100 meter från vattnet, har gått i här nån gång på syd och stället är inget jag kan rekomendera.
Om det blåser SSV ligger Hovås/Askim bättre till.//Glenn
-
Skaffa en A nyckel o kör ut på Smittska udden…..
Nemas problemas!
-
Svar till:
Skaffa en A nyckel o kör ut på Smittska udden…..
Nemas problemas!
[/ QUOTE ]
Den nyckeln är guld värd …..
Nyckeln finns men lusten att bli uskälld finns där inte…..Är det verkligen ingen som bryr sig om man kör ut där?
//Glenn
-
Parkera på Smittenparkeringen och kånka grejorna ner till gräsmattan vid hamnenrakt söderut?
/N
-
Har sett att dom verkar ha dykar kurser där och har kört bil hela vägen ut till den lilla stranden/bryggan på yttre del av viken. Krävs det nyckel för att komma dit?
Förresten så borde dom sätta dykarflaggan i vattnet och inte på bryggan, tog ett tag innan jag såg flaggan när den stod en bit upp på land!
Logga in för att svara.