-
Jävla skor!
I våras köpte jag nya skor och han använda dem en gång (på stor bräda i svag vind) innan det blev varmt nog att köra barfota. I dag var det 5.7 och vågbräda som gällde och det funkade inte alls, passformen är på tok för usel. Jag tappade räkningen på hur många gånger jag snubblade på skorna innan jag insåg att jag var tvungen att konsekvent lyfta fötterna 2 cm extra för att inte sulorna skulle släpa i däcket när jag flyttade fötterna i gippar o.s.v. I december kommer det vara katastrof.
Har nån koll på hur lästen ser ut på olika skofabrikat? Problemet med mina NP 5000 är att de är för korta och breda, och att stortån är min längsta tå medan NP har tänkt att mittentån ska vara längst. Det blev 45:or för att det var minsta storleken som var lång nog, normalt brukar jag ha storlek 41, och givetvis är de mycket bredare än min fot.
Som jag ser det är det inget fel på skorna, de passar bara inte min fot. Vilket fabrikat är lite mer långsmalt i lästen så jag kan få någorlunda dräglig segling under skosäsongen? Än så länge går det i värsta fall att köra barfota, men det dröjer väl inte många veckor innan barfotasegling innebär amputationsrisk,
Logga in för att svara.