• jonteasu

Medlem
    16 september, 2010 vid 12:08

Vad är det för eluttag i Jeri?

• maglu

Medlem
    18 december, 2010 vid 08:13

Vanliga små svenska ojordade funkar. Typ mobilladdare. Men Inte stora jordade. Då behövs adapter till ovanstående eller till flata stift.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

• dala-lama

Medlem
    19 december, 2010 vid 21:08

Nå Charlie B och Masse är ni där redan eller?
    P

• tim-eriksson

Medlem
    23 december, 2010 vid 21:44

Kan få en rapport från mig så länge, Hur har ni det hemma hemma i snön förresten?

Idag:
    5.0, helt okej plattvatten och en bra dag! Lyckades med att bocka av Spock 540 så det kändes bra,

Prognosen för veckan ser ut såhär;
    626911820_df5d2bab1d.jpg

+

beach-volley-championnat-du-monde-vevey-suisse_96033069.jpg

+

sandslott_hi.jpg

Kan bli helt okej det också!

Ps. För den som vill se hur vi har haft det här i Jeri i höst när ni har pulsat snö, kolla in denna lilla bildfim. Cred till Leo Alsved

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=U7CSVaCtWBI”]YouTube – JERI 2010[/ame]

• dala-lama

Medlem
    24 december, 2010 vid 11:15

Snö!!!
    Nej ingen fara, halva europas flygplatser funkar sådär p.g.a. snö o kyla:(
    Här hemma står tågen som vanligt och vi har bara -30 idag.
    Om jag va du skulle jag nog hänga kvar ett tag till…..
    Härlig lifestyle slide !
    God Jul
    P

• dr-masse

Medlem
    25 december, 2010 vid 14:42

Jeri smakade fantastisk gott. Som man vill att Brasilien skall vara – stränder, hav, vind, dans, capoeira, mat, caipirinha, sand, dyner, värme och härliga människor!

Rekommenderas varmt. Fem dagar på vattnet, två-tre riktigt kul och sista var en så värdig final på mitt surfår 2010 att jag får en tår i ena ögat bara av att tänka på det. Vindlotterna faller olika här i livet, men för mig har 2010 med bred marginal varit mitt bästa surfår någonsin. Känns fint vid 40.

Korta kommentarer:

– Clube dos Ventos (Vela) är den bästa uthyrning jag någonsin använt. Hyr där.
    – Bästa enskilda spotet för familj/vindsurf/longboard i världen? Inte helt osannolikt. Båda mina döttrar stod upp och surfade på longboarden på första försöket, då var jag bra stolt. Suveränt för att lära sig, till och med jag som aldrig kört longboard surfade.
    – Flyg till Fortaleza, som sagt. Egen jeep ut kostar 450 reais (x 4.3 för SEK), med familj är det värt det. Tar strax över 4 timmar.
    – Väldigt kul “vågträningsstället”, vågorna som bäst när tidvattnet är på väg upp. Ibland svårt att hitta vågor, men man lär sig.
    – Helt sjukt hög klass på locals och folk som ligger och tränar. Bland det värsta jag sett, kände mig rätt medelmåttig… (vilket nog är sant)
    – Testade lite olika segel och brädor. JP SingleThruster 83 gillade jag mest, FSW 85 den bästa JP snickrat ihop som funkade bra att köra vågåkning med, Kode 94 var också väldigt trevlig. QuadIQ81 (2010) och Jeri kom jag inte underfund med.
    – NP Fly på SDM är rätt värdelöst… rdm desto bättre, gillade dock Firefly bäst. Överriggad på utsidan, lätt på insidan blir det. Med 78 kg kunde jag kört 5.0 eller 4.7 varje dag och bytt bräda efter förhållanden.
    – Solskyddsfaktor modell rejäl rekommenderas, mina tjejer brände sig lite med solskydd 60 på kroppen…
    – Njut av maten, folket, klimatet och ta en buggytur till sjöarna som finns i området

Tack vind och vågor för 2010!

• dala-lama

Medlem
    25 december, 2010 vid 17:25

Gött Masse, låter som en dröm.
    Får snackas vid när du kommer hem, funderar på att åka dit med familjen nästa år.
    P

• maglu

Medlem
    27 december, 2010 vid 15:03

Masse: Hur tidigt ute var du att boka på Vela? Försökte boka direkt med dem i september (för vår resa i Nov) men blev bara hänvisad till resebyråer i frankrike eftersom det började vara fullbokat, så blev Gaia.
    Jag hade annars gärna lagt de extra kronorna för att ha tillgång till bra urval av utrustning.
    Hade en fantastisk vecka i Jeri, men surfet var sådär pga ovanstående, då största segel 4.7 tveksamt räckte för mina 90kg på utsidan och aldrig på insidan i princip under hela veckan.

Blir Vela om jag får möjlighet till en “nästa gång”

• dr-masse

Medlem
    28 december, 2010 vid 12:16
    Maglu;643023 wrote:
    Masse: Hur tidigt ute var du att boka på Vela? Försökte boka direkt med dem i september (för vår resa i Nov) men blev bara hänvisad till resebyråer i frankrike eftersom det började vara fullbokat, så blev Gaia.
    Jag hade annars gärna lagt de extra kronorna för att ha tillgång till bra urval av utrustning.
    Hade en fantastisk vecka i Jeri, men surfet var sådär pga ovanstående, då största segel 4.7 tveksamt räckte för mina 90kg på utsidan och aldrig på insidan i princip under hela veckan.

Blir Vela om jag får möjlighet till en “nästa gång”

Låter lite märkligt, men kanske är det fler där i november? Jag bokade i början av oktober, inga problem. Bokade mest med Vela för att de hade priser i dollar, lite billigare. Annars skulle jag ta kontakt direkt med Clube dos Ventos i Jeri.

Hursom så skall man nog se till att förhandsboka om hyrprylar är det som gäller.

• jonteasu

Medlem
    28 december, 2010 vid 13:36

December är lågsäsong i högsäsongen, för vindsurfare. Och flest vindsurfare på vattnet är det under oct/nov.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.