Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jeri Diary – Part 1

• basse

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 17:52

Fett peter!!!
    Gott att du trycker in lite svensk muzz i det hela också!

Blev inte lite sugen på att dra tillbaka nu men det får bli en annan höst! Lite små vågor om man skall klaga…. 😉

Kör hårt!!

• mbkpeter

Medlem
    16 oktober, 2007 vid 20:47
  • dr-masse

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 15:28

Ah, intressant! Peter, vad var det för vågor där?

Jag har en Jeri-resa på G om något år eller så, men oroar mig över fjuttiga vågor. Gubbe upp till logo vill man ju gärna ha…

I din film, där seglas det på ett ställe med lite större vågor och bra vinkel – var låg det? Hur ofta levererar det?

• surfmeister

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 18:47

Jeri har ganska små vågor, en bra dag ger typ set på 2 meter. Dock är vinkeln grymt najs (side-off) och det blåser oftast pung. När jag var där surfade jag 3.7-4.7 varje dag utom två….det är det fina med Jeri, åker du aug-dec har du 100% vindgaranti!

Skulle vara intressant att veta var Peter spelade in sin film (inte Jeri utan där vågorna var rätt stora). Kusten mellan Fortaleza och Jeri är mkt lång och har oändliga surfmöjligheter……..

• lars_k

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 19:34

Hur är pointen upp i vind, går de att segla? Swallet verka ligga konstant mellan 2-3 m så det borde bröta på rätt bra tex vid handen:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jeri Diary – Part 1

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.