Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Jericoacoara 16 sep

• Jericoacoara 16 sep

Publicerad av simpa på 27 juli, 2010 vid 09:49

Hej,
    Ska ev. till Jeri den 16 sep och preliminärt åka hem den 16 dec. Vi är ett gäng som åker men jag är utan boende, undrar därför om det är någon som ska ner under denna perioden som har plats över?
    Eller vet något annat boende.
    Tack!

OBS!!! Nya datum, åker 16 oktober och preliminärt hem 18 december! Söker fortfarande boende med någon/några.

maglu svarade 14 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • jonteasu

Medlem
    27 juli, 2010 vid 10:52

Vi ska ner den 27 september – 18 december och har lediga platser i vår lägenhet till den 19? oktober tror jag. Börjar bli rörigt nu, vi är tre pers som hyrt lägenheten. Flertal personer som uttryckt intresse om att bo där olika perioder.

Du kanske ska fundera lite över när du åker ner och hem, för över 90 dagar så behöver du ansöka om visum. Borde kanske korta ner resan någon dag.

En annan fråga, vad hade folk tänkt ta med för utrustning?

Jag hade tänkt mig 100l freestyle, 3.7 4.2 4.7 5.3. Någon som varit eller snackat med någon som varit i Jeri, som vet vad man vill ha med sig?

• emmiroosling

Medlem
    27 juli, 2010 vid 16:25

Jag och Tim åker den 16 oktober, tror de är rätt(Tim vet) så fram till den 17 oktober så är det ledig i lägenheten 😉 . Har svårt och se att man ska behöva ha med 5.3:an. själv blir de 3.7, 4.2 och 4.7 som åker med samt freestylebrädan(99L) och vågisen.

• jonteasu

Medlem
    27 juli, 2010 vid 19:20

Jo skiter nog i 5.3an. Då kan man packa alla segel/bom i det vanliga baggaget och ta brädan/brädorna och masterna i en bag och försöka cheka in den som surfbrädor. 158 cm får det vanliga baggaget ha som längd. Flyger ni med TAP air också?

Rätt sugen på att ta med min vågis också. Har precis beställt en quad, men fan det blir dyrarare förvaring och även flyget.

• emmiroosling

Medlem
    28 juli, 2010 vid 06:51

Japp vi flyger också med Tap. det var ju faktiskt en idé. kolla forumet vi har på facebook, har lagt upp en grej där. Men du borde ta med vågisen, om ni ska vara där så länge kan man nog rätt snabbt tappa sugen på freestylebädan, iaf de dagar de blir vågor.

• charlieb

Medlem
    28 juli, 2010 vid 07:00

Ta med vågen och 5.3, det är en fin resa du gör och du kommer få använda hela garderoben!

C

• jonteasu

Medlem
    28 juli, 2010 vid 10:01

Gött! Då tar jag med allt:)

• sara66

Medlem
    28 juli, 2010 vid 10:31

Hälsa så gott till charlie han har kite center där och kanske han kan fixa bra boende.
    Har han som facebook kontact. Han jobbade för mig förr i tiden
    vill ni ha hjälp så hör av er på perlerup@hotmail.com

• 199th

Medlem
    1 augusti, 2010 vid 12:45

Själv är man också rätt sugen på att spendera höst/víntern i norra Brasilien.
    Har också llite funderingar på utrustning man kan tänkas ta med och sånt som med fördel kan köpas där nere.
    Äger för tillfälligt en JP X-cite ride 130L som jag inte tror är optimalt för vädret nere i jeri. Man kan ju hyra grejer men det blir dyrt i längden, man kanske kan köpa begagnat av någon där nere?
    Däremot har jag ett 5.3 kvm NP Combat som man skulle kunna ta med sig tillsammans med mast, bom och de andra tillbehören. Är det någon som vet vad det kan kosta att ha med sig ett sådant bagage på flyget?

Sen om det är någon som vet var man kan ordna ett relativt billigt boende i jeri skulle det vara väldigt vänligt.
    Mvh David

• simpa

Medlem
    5 augusti, 2010 vid 16:40

Nya datum. Jag söker nu boende från 16 OKTOBER och inte september som tidigare. Hör gärna av er!

• mbkpeter

Medlem
    5 augusti, 2010 vid 18:13

Ta det lugnt med boendet. Det löser sig alltid bäst på plats. Kom dit med transfer på kvällen, ner med boardbagen till clubventos, ett par caiprinhas och lägg första natten på stranden/bargatan…. Nej men ärligt så löser sig alltid boende där, bästa är om man inte har något klart när man drar är att hugga ett kort boende i vilken pousada som helst i 2-3 dagar, under den tiden springer ni ihop med någon sköning som vill dela boende.

Kommer bli sköna månader vilket som!

• maglu

Medlem
    11 augusti, 2010 vid 21:33

Sugen på Jeri och Cumbuco i november. Några tips på var man kan hitta flyg dit?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Jericoacoara 16 sep

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.