Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Jericoacoara – härmed struket från listan
-
Jericoacoara – härmed struket från listan
Publicerad av dr-masse på 30 mars, 2006 vid 14:32Jahaja, här har man längtat efter att någon gång i framtiden få åka till Jeri. Men nej, det blir det inte. Efter att ha sett denna video är det ju bara att inse – jag kommer att framstå som en supernolla om jag åker dit. Vilket jag ju är, men vem f-n vill se sanningen i vitögat på semestern? 😀
Nåja, ännu en video… men jag tyckte den var grym och det är ju rätt skönt att se folk som har annat än det allra senaste segla som typ gudar.
http://www.loopee.ca/videos/capoeira_final.wmv
Jeri På!
hellgren svarade 18 år, 9 månader sedan 16 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
håller med. ser riktigt skönt ut med plattvattnet på slutet.
-
Vadådå men hallå!!!
Du menar helt plötsligt att det INTE beror på prylarna att jag som har några år gamla prylar inte surfar som proffsen. Nu får du ju lägga av! Världsbilden ändras, jorden går under, Microsoft gör bra o billiga mjukvaror, vinden blåser konstant, paradigmskiftena haglar….Var snäll och visa inte filmer med folk som inte har det senaste och seglar som f-n. Det bara måste ju bero på prylarna att vi inte når dit. Vad ska vi annars skylla på.
Inga mer sådana klavertramp tack, herr doktor!
/Magnus 😉 -
håller med. ser riktigt skönt ut med plattvattnet på slutet.
Falsk marknadsföring!! Trodde det skulle vara lite riktig segling… Men bara en massa segelsnurrande…
-
Mag wrote:Var snäll och visa inte filmer med folk som inte har det senaste och seglar som f-n. Det bara måste ju bero på prylarna att vi inte når dit. Vad ska vi annars skylla på.
Låter som att nån borde visa dig en video med Mark Angulo ca -89 eller så. 🙂
-
Skönt! Såsom övertygad vågseglare och med nyligen påbörjad formularacenördkarriär har jag normalt sett väldigt svårt för alla tjatiga segelsnurrande freestylefilmer med tyskt lifestylesnack – men med vacker solnedgång, skön musik och kanske viktigast av allt – inte för långt – blir man ju nästan sugen att börja segla på fel sida om seglet åt fel håll… /Jesper B
-
oj! jag ska nog ut o öva nu…
hmm, nä det var visst is kvar o snöstorm i stockholm idag… FAN!skön kort film med trickkavalkad så jag blev yr. galen capoeira!
/Martin -
För den som kan de där manövrarna på stranden måste ju de mentala spärrarna mot framåt loop och annat “livsfarligt” vara betydligt lättare att övervinna än för en vanlig “Svensson” som närmar sig 40 år och knappt ens vågar hoppa med snowboard och skidor längre!
Jag har fortfarande efter 24 år på brädan inte vågat försöka på en framåt!
-
canoya wrote:För den som kan de där manövrarna på stranden måste ju de mentala spärrarna mot framåt loop och annat “livsfarligt” vara betydligt lättare att övervinna än för en vanlig “Svensson” som närmar sig 40 år och knappt ens vågar hoppa med snowboard och skidor längre!
Jag har fortfarande efter 24 år på brädan inte vågat försöka på en framåt!
Köp en hjälm.. det ska jag göra iår och nu jeklar ska det snurras framåt!
-
Jag har haft hjälm över 10 år, men det har inte hjälpt!!! Jag är för feg! Det hjälper nog om man är några som kör tillsammans och hetsar varandra lite.
-
canoya wrote:Jag har haft hjälm över 10 år, men det har inte hjälpt!!! Jag är för feg! Det hjälper nog om man är några som kör tillsammans och hetsar varandra lite.
Häng med på clinicen på Pozo nu den 27 april till den 6 maj vetja. Gå in på cutre.com för mer info. Vi ses där i så fall.
Annars sitter jag och kvällssurfar, än en gång i denna gudsförgätna stad Guayaquil, Ecuador efter en lång lång flygresa ner från Stockholm i morse – med en rom o cola och lite nachoships vilket är välkomstförfarandet här på hotellet. Iberia tappade som vanligt bort min väska vid bytet i Madrid, så det blir av till “Mall del Sol” for lite klädshopping i morgon bitti 🙂
Jag har faktiskt kollat in den här filmen. Som är grym! Förutom Capoeiran eller vad det hette som man för övrigt borde lära sig för att tappa alla spärrar vad gäller rotationer i alla led, så är det riktigt bra inspiration för att lära sig en eller annan sak! Jag har ju lärt mig frammåten just och ser fram emot att få mer närvaro i rotationen för att sätta landningarna bättre, men annars skulle jag nästan våga säga att push-loopen ligger närmast följande! Få se nu hur mycket jag vågar på Pozo. . .
niklas
-
dr Masse wrote:Jahaja, här har man längtat efter att någon gång i framtiden få åka till Jeri. Men nej, det blir det inte. Efter att ha sett denna video är det ju bara att inse – jag kommer att framstå som en supernolla om jag åker dit. Vilket jag ju är, men vem f-n vill se sanningen i vitögat på semestern? 😀
Nåja, ännu en video… men jag tyckte den var grym och det är ju rätt skönt att se folk som har annat än det allra senaste segla som typ gudar.
http://www.loopee.ca/videos/capoeira_final.wmv
Jeri På!
Jag blev otroligt imponerad av killens akrobatiska konster i början! Det andra brukar ses på vattnet i Fiskebäck då Nicke och John är ute…
/Staffan
-
Detta är nog första filmen jag sett där freestyle varit riktigt… snyggt. Inte bara miljön utan även seglingen. Jag tycker freestyle ofta ser lite skakigt och ryckigt ut men dom här hade ett grymt skön flow genom alla manövrar. Mycket imponerande och inspirerande.
-
Staffan, det där var ju elakt…. innebär ju att även Fiskebäck är struket från min lista över spots att besöka i framtiden!
Det är inte många kvar nu. Lillsjön i Bromma, kanske?
Logga in för att svara.