Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jesper B; Hur gör du…för att komma ur dina Ronix One?!

• Jesper B; Hur gör du…för att komma ur dina Ronix One?!

Publicerad av above_the_law på 11 september, 2009 vid 19:07

Tjenare Kungen, hur hänger den?

Jag är helt frälst i mina Ronix One MEEEEEN,
    jag har ett helvete med att komma ur dom!!!
    Jag har i o f s rätt höga fotvalv och vrister men va fn, hela sulan håller ju på att följa med fast än den är limmad.
    Jag har dessutom gjort som med mina snowboardboots (när det är pow), dvs delat upp snörningen i tre åtskiljda sektioner, för att få exakt rätt tryck över foten. Därmed kan jag dessutom expandera den delen som är över vristen så mycket som möjligt, men inte ens det hjälper.

Problemet är delvis att jag skadat foten (och knät) och inte kan ha stroppar. Därmed är det ju extra smärtsamt att försöka forsera ut den foten ur bindningarna. Under själva sessionen är det däremot helt suveränt för foten eftersom jag får så bra stöd från hälkappan och övre vristen osv.
    Inte heller så svårt att komma i tycker jag.

Tips, som sagt?

dak svarade 15 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • Kjello

Gäst
    11 september, 2009 vid 20:02

Talka in allt fot med, bara en tanke ..
    Vet inte..
    lite svårt i vattnet

• wakenils

Medlem
    11 september, 2009 vid 20:49

du skulle köpt ett par gator gonzales, de kommer man i och ur hur lätt som helst
    förstår att det är lätt att fastna i hypen kring ronix

• above_the_law

Medlem
    11 september, 2009 vid 20:51

Lika skönt dragen som jag Kjello:-)!
    Tack för att du höll tråden levande… Var fn är alla ikväll?
    Sofia t ex? Jag sitter ju här ensam i bubbelpoolen med skumpa och Fidel Castro mm;-).

• above_the_law

Medlem
    11 september, 2009 vid 20:54
    WakeNils;575234 wrote:
    du skulle köpt ett par gator gonzales, de kommer man i och ur hur lätt som helst
    förstår att det är lätt att fastna i hypen kring ronix

Men, ur hur lätt som helst är ju sällan bra heller eller?
    Kuka ur är ju inte något jag känner till i o f s, men det låter inte sköööööönt i all fall (om man inte gillar komposten vill säga…):santa:

• kitelife

Medlem
    11 september, 2009 vid 21:41

dags och komma i form nu . . .

• pepa

Medlem
    11 september, 2009 vid 21:45

Mina släpper aldrig när jag inte vill men det är skitlätt att komma ur om man vill. Brukar bara öppna dem helt medans jag står på botten och när det är gjort krokar jag ur och kör kajten lätt från 11 till 1 och hoppar samtidigt och vips är jag ur. Funkar varje gång. Knepet är väl att låta brädan fastna lite i botten, men jag har aldrig ens tänkt på att det behöver finnas ett knep då jag tycker de är enkla att komma ur. Lôcka te!

• yann

Medlem
    11 september, 2009 vid 22:30

Körde samma knep som Päpe med mina gamla Unions när det begav sig. Ett jämfota hopp urkorkad bara.

• above_the_law

Medlem
    11 september, 2009 vid 22:55
    Pepä;575254 wrote:
    Mina släpper aldrig när jag inte vill men det är skitlätt att komma ur om man vill. Brukar bara öppna dem helt medans jag står på botten och när det är gjort krokar jag ur och kör kajten lätt från 11 till 1 och hoppar samtidigt och vips är jag ur. Funkar varje gång. Knepet är väl att låta brädan fastna lite i botten, men jag har aldrig ens tänkt på att det behöver finnas ett knep då jag tycker de är enkla att komma ur. Lôcka te!

Ok, ska givetvis testa detta.
    Mitt lilla problem är ju tyvärr smärtan i högerfotens falanger/yttre tå-ben och vristben. Blir säkert bra när det läkt:grin:.
    Tack för tipset!

• yann

Medlem
    11 september, 2009 vid 22:57

Strapless Nicco. Enda rätta när man är på rehab eller är gubbe. Take your pick 😉

• larssa

Medlem
    11 september, 2009 vid 23:01
    above_the_law;575236 wrote:
    Lika skönt dragen som jag Kjello:-)!
    Tack för att du höll tråden levande… Var fn är alla ikväll?
    Sofia t ex? Jag sitter ju här ensam i bubbelpoolen med skumpa och Fidel Castro mm;-).

Skål på det Nicco!

• above_the_law

Medlem
    11 september, 2009 vid 23:07
    Yann;575282 wrote:
    Strapless Nicco. Enda rätta när man är på rehab eller är gubbe. Take your pick 😉

Ha ha, men min närortopet Sven säger ju att, Citat: “Det absolut mest användbara han har lärt sig kommer från hans far”, som är utbildad spån-jesus! Dessutom är ju titanproterserna grymma nu för tiden…
    Rena “gör det själv-jobbet alltså”;-)…

Wave är själsligt/heaven men wake är fet metall/evil. Jag behöver båda för att det ska bli harmoni…

Aaaah, vilket ordbajseri men ändå….

• svinet

Medlem
    12 september, 2009 vid 07:37
    above_the_law;575286 wrote:
    Ha ha, men min närortopet Sven säger ju att, Citat: “Det absolut mest användbara han har lärt sig kommer från hans far”, som är utbildad spån-jesus! Dessutom är ju titanproterserna grymma nu för tiden…
    Rena “gör det själv-jobbet alltså”;-)…

Wave är själsligt/heaven men wake är fet metall/evil. Jag behöver båda för att det ska bli harmoni…

Aaaah, vilket ordbajseri men ändå….

Stay off da smoke :0)

• hildingdude

Medlem
    12 september, 2009 vid 07:56

skaffa en wakeskate? dom är fett roliga 😀

• above_the_law

Medlem
    12 september, 2009 vid 13:13
    hildingdude;575321 wrote:
    skaffa en wakeskate? dom är fett roliga 😀

Har ju just premiärkört min egentillverkade skim, så wakeskate får nog vänta. Verkar vara så jobbigt att hela tiden behöva höjda för att kunna göra ett trick…

Skimen funkar för övrigt grrrrrymt bra:-)!
    Tack för tipsen Yann!

• yann

Medlem
    13 september, 2009 vid 10:55

Ingen orsak! Posta en bild på skapelsen då!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jesper B; Hur gör du…för att komma ur dina Ronix One?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.